مقاومت کرانه باختری؛ بزرگترین نگرانی ارتش صهیونیستی

مقاومت کرانه باختری؛ بزرگترین نگرانی ارتش صهیونیستی
شنبه 10 دی 1401 - 11:53

عملیات موثر و نبردهای کارآمد مبارزان فلسطین در کرانه باختری رود اردن به بزرگترین عامل نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «رای الیوم» در گزارشی به وضعیت مقاومت در کرانه باختری رود اردن پرداخت و نوشت: مقاومت فلسطین در کرانه باختری اشغالی روز به روز به وزنه سنگین تری تبدیل می شود؛ به گونه ای که نمی توان آن را نادیده گرفت و یا انکار کرد. این مقاومت با توجه به جانفشانی ها، عملیات و نبردهای کارآمد آن، به بزرگ ترین عامل ترس و نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

از همین رو، دستگاههای امنیتی و ارتش و ماشین رسانه ای رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا به طور لحظه ای میزان پیشرفت مقاومت و تنوع شیوه های آن را پیگیری کنند. مقاومت در کرانه باختری در قالب مسلحانه توانسته به طور کامل معادلات و قواعد بازی را تغییر داده و دگرگون کند.

گزارش های رسانه ای رژیم اسراییل که همواره برآمده از نهادهای نظامی و امنیتی وابسته به رژیم صهیونیستی است، این بار فقط از میزان پیشرفت مقاومت و تاثیر منفی آن بر ارتش اشغالگر رژیم اسراییل و شکست نقشه هایش در عملیات یورش و بازداشت فلسطینیان سخن به میان نمی آورند بلکه از ناکارآمدی تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابله مقاومت کرانه باختری به عنوان یکی از طرف های این معادله نیز نام می برند. در این رابطه به عنوان مثال می توان به آخرین گزارش تارنمای صهیونیستی «والا» با عنوان «گردان جنین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را در تنگنا قرار داده و ارتش اشغالگر را به خفت و خواری کشانده است» اشاره کرد.

این گزارش فعالیت های نظامی «گردان جنین» در کرانه باختری و حامیان نظامی آن را مورد توجه قرار داده است؛ گردانی که به عامل نگرانی نهادهای امنیتی و نظامی رژیم اسراییل تبدیل شده است.

در گزارش این تارنمای صهیونیستی به قلم «امیر بوخبوط» گزارشگر امور نظامی رژیم صهیونیستی آمده است که جنبش حماس در غزه از فعالان گردان جنین حمایت مالی به عمل می آورند تا بتوانند عملیات خود را به سرانجام برسانند و همین امر به چالش بزرگی برای ارتش صهیونیستی تبدیل شده است.

بوخبوط به نقل از «آفی بلوت» فرمانده یگان کرانه باختری در ارتش اشغالگر نوشت که آزادی عمل ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین و نابلس در کرانه باختری کاهش یافته است و نیروهایش در مقابله مستمر با افراد مسلح (مبارزان فلسطینی) به سر می برند. وی افزود که تسلط نیروهای یگان او بر منطقه دیوار حائل در کرانه باختری نیز کاهش یافته و هر جا ارتش اسرائیل اقدام به عقب نشینی همانند آنچه در اردوگاه جنین و نابلس انجام داده است، رزمندگان مقاومت به صحنه بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، مبارزان «گردان جنین» طی ماه های اخیر در خیابان های اردوگاه و اطراف شهر جنین دوربین های مدار بسته کار گذاشته اند و افرادی نیز به صورت سازمان یافته بالای پشت بام و در خیابان ها شبانه روزی نگهبانی می دهند و علاوه بر آن، این گردان اخیرا مرکز بازرسی خودروها را مستقر کرده است.

هم اکنون بزرگ ترین چالش برای ارتش اشغالگر اسراییل، خروج از اردوگاه جنین پس از هر یک از عملیات های نظامی است زیرا راه ها بسته می شود و از هر سو عناصر نظامی صهیونیست زیر آتش قرار می گیرند.

این درحالی است که گروه مقاومت «عرین الاسود» نیز در ماههای اخیر رژیم صهیونیستی با به شدت به چالش کشیده و با نیروهای این رژیم درگیر شده است.

پربیننده ترین خبرها