عضو کنست: اشغال کرانه باختری باید دائمی باشد

عضو کنست: اشغال کرانه باختری باید دائمی باشد
يکشنبه 11 دی 1401 - 15:17

عضو کنست از حزب قدرت یهود اعلام کرد، اشغال کرانه باختری باید از این لحظه به بعد دائمی باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

تسویکا فوگل، عضو کنست؛ پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب قدرت یهود تحت رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" این رژیم در گفت‌وگو با رادیو ۱۰۳ عبری گفت: اسرائیل باید به الحاق سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و بداند چگونه از این سرزمین‌ها و امنیت آنها محافظت کند.

وی افزود: امیدوارم اسرائیل بداند که چگونه از حقوق خود در مکان‌هایی که ما اجازه ضمیمه کردن آنها را داریم محافظت کند؛ جهان باید درک کند که این اشغال دائمی است و من می‌خواهم به اعمال حاکمیت بر همه این سرزمین‌ها ادامه دهیم.

فوگل اشاره کرد که بهای بین‌المللی را که اسرائیل باید برای آن بپردازد، درک می‌کند، اما اصرار داشت که این مناطق متعلق به "کشور اسرائیل" هستند و این "کشور" حق دارد به اعمال حاکمیت بر آنها ادامه دهد.

وی همان شهرک نشینی است که بر قطعنامه سازمان ملل در مورد درخواست از دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم درباره ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل در سرزمین فلسطین از جمله قدس اشغالی واکنش نشان داد.

پیشتر کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل بنا به پیشنهاد فلسطین با صدور حکمی، از دیوان کیفری بین‌المللی خواست استفساریه خود را درباره "ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل" در سرزمین فلسطین از جمله قدس اشغالی اعلام کند.

پربیننده ترین خبرها