تعرض صهیونیست‌ها به گورستان مسیحیان در قدس اشغالی

چهارشنبه 14 دی 1401 - 18:32

صهیونیست‌ها بیش از 30 سنگ قبر یک گورستان مسیحیان پروتستان را در قدس اشغالی تخریب کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

شهرک‌نشینان صهیونیست، روز سه‌شنبه، بیش از ۳۰ سنگ قبر در گورستان مسیحیان پروتستان در دامنه کوه «صهیون» در مجاورت «باب الخلیل» در قدس اشغالی را تخریب کردند.

بنابر گزارش، امروز (چهارشنبه)، روزنامه «العربی الجدید»، در ویدئوهای منتشرشده از این اقدام، دو شهر‌ک‌نشین صهیونیست در حال تخریب سنگ قبرها و هتک حرمت گورستان یادشده رویت شده‌اند.

العربی الجدید با اشاره به اینکه این جدیدترین تعرض به مقبره‌ها، صعومه‌ها و کلیساهای مسیحیان در قدس به شمار می‌آید، خبر داد که عمدتا شهرک‌نشینان تندرو بدون هیچ گونه بازخواست یا پیگرد قانونی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی دست به انجام چنین کاری می‌زنند.

یک منبع در کلیسای مسیحیان به این روزنامه گفت که شورای کلیسای قدس به منظور بررسی پیامدهای ناشی از این تعرض جلسه‌ای تشکیل خواهد داد و بیانیه‌ای در این خصوص صادر خواهد کرد.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که بولدوزرهای شهرداری‌ رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز، قبل از ظهر امروز، یک خانه در حال ساخت ۲۰۰ متر مربعی متعلق به یک شهروند فلسطینی به نام «محمد احمد عاصی الاعور» را تخریب کردند.

محمد احمد عاصی در گفت‌و‌گو با روزنامه العربی الجدید گفت در حالی خانه‌اش تخریب شده است که ساخت آن در مراحل پایانی بوده و قرار بود که او با خانواده ده‌نفره خود برای زندگی به آنجا بروند.

پربیننده ترین خبرها