خشم مردم ایران نسبت به اقدام موهن نشریه فرانسوی

خشم مردم ایران نسبت به اقدام موهن نشریه فرانسوی
يکشنبه 18 دی 1401 - 22:03

تهران امروز شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت فرانسه بود، معترضان توهین مجله بدنام شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و دوگانگی دولت فرانسه در برخورد با آزادی بیان را محکوم کردند.

العالم - ايران

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی در محکومیت این توهین و سیاست فرانسه در حمایت از این گونه اقدامات غیراخلاقی تاکید کردند که هدف فرانسه توهین به مقدسات مذهبی و شخصیت های سیاسی است که همه باید در مقابل آن بایستند.

هزاران نفر از ساکنان شهر مقدس قم نیز در اعتراض به توهین فرانسوی ها تجمع اعتراضی برگزار و اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم و دولت فرانسه را مسئول این توهین دانسته و از دولت های اسلامی خواستند تا به این توهین های مکرر پاسخ دهند.

آیت الله احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این باره گفت: «امروز جمهوری اسلامی در یک جنگ ترکیبی با دشمنان قرار دارد که این جنگ رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی در طول تاریخ بی سابقه بوده است، اگر آزادی بیان در فرانسه وجود دارد چرا کسی نمی‌تواند در خصوص موضوع هولوکاست حرفی به میان بیاورد و و ادعای آزادی بیان آنان دروغ است و آنها به اسم آزادی به مقدسات توهین می‌کنند».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز رسما با برخی از همتایان خود تماس هایی داشت که آخرین مورد با وزیر امور خارجه الجزایر بود.

امیر عبداللهیان و رمطان لعمامره نیز موضع فرانسه را محکوم و بر ضرورت تقویت همکاری کشورهای اسلامی در محافل بین المللی از جمله سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با این اقدامات تاکید کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به اظهارات اخیر مقامات فرانسوی و حمایت آنها از این توهین گفت: فرانسه با گذشته سیاه تاریخی استعمار و نقض حقوق بشر حق ندارد این توهین وقیحانه به مقدسات دیگر کشورها و مردمان و پیروان ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را توجیه کند.

وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این اعلام کرده بود که رفتار تحقیرآمیز و ناشایست در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز برای مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود و تهران اجازه نخواهد داد دولت فرانسه پایش را از حد خود فراتر بگذارد.

پربیننده ترین خبرها