هشدار مجدد وزیر کشور آلمان درباره خطر تروریسم

هشدار مجدد وزیر کشور آلمان درباره خطر تروریسم
دوشنبه 19 دی 1401 - 00:32

وزیر کشور فدرال آلمان با توجه به خنثی شدن یک حمله تروریستی با مواد سمی در این کشور بار دیگر درباره خطر تروریسم در آلمان هشدار داد.

العالم-اروپا

پروفسور "پیتر نیومن" از کارشناسان مسائل ترور مرکز بین‌المللی پژوهش‌های افراط گرایی در دانشگاه کینگز کالج لندن در سخنانی گفت که تقریباً در هر طرح تروریستی که در سال های اخیر کشف شده است، سرنخ مهم از سرویس های مخفی ایالات متحده آمده است.

وی تاکید کرد: آلمان هنوز در مورد مبارزه داخلی با تروریسم بسیار به سرویس های مخفی آمریکا وابسته است. پروفسور کینگز کالج لندن روز یکشنبه در سخنانی گفت: در واقع، باید به این نتیجه برسیم که اینجا در آلمان باید سعی شود که چنین مهارت هایی گسترش یابد تا این وابستگی ها کم شود.

نویمان گفت که باید از قرار دادن تهدیدهای مختلف افراطی در برابر یکدیگر جلوگیری کرد. وی افزود: یک کشور بزرگ، بالغ و ثروتمند مانند جمهوری فدرال آلمان باید بتواند همزمان با چندین تهدید افراطی مبارزه کند. و این بدان معناست که، البته ما نباید از نظر هیچ چشمی کور باشیم.

این کارشناس امنیتی با اشاره به خنثی شدن یک حمله تروریستی با مواد سمی در ایالت نوردراین وست فالن که پلیس از آن جلوگیری کرد، این را دلیلی بر وجود تهدید از طرف افراط گرایان در آلمان می داند. وی در این باره گفت: این تهدید کمتر از شش یا هفت سال پیش است، اما هنوز وجود دارد. این را نباید فراموش کرد.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم ، خطر حملات اسلامگرایان افراطی در آلمان را رفع شده نمی داند. بر اساس بیانیه وزارت کشور آلمان این کشور همچنان در طیف هدف مستقیم سازمان های تروریستی اسلام گرای افراطی قرار دارد. وی تاکید کرد: عاملان فردی با انگیزه اسلام گرایی افراطی خطر مهم دیگری هستند. بنابراین مقامات امنیتی ما انتظار دارند که در هر زمان آن ها برای حمله آماده شوند.

به گفته وی از سال 2000، مقامات آلمان از 21 حمله تروریستی با انگیزه اسلام گرایی افراطی جلوگیری کرده‌اند. به گفته فایزرهنوز هوشیاری زیادی لازم است. فایزر همچنین بر اهمیت همکاری بین دولت های فدرال و ایالتی در مرکز مشترک مبارزه با تروریسم و ​​همکاری های بین المللی در این زمینه تاکید کرد . وی در مورد محتوای بازداشت اخیر اظهار نظری نکرد.

کنستانتین فون نوتز، کارشناس داخلی حزب سبز آلمان هم عملیات ضد تروریستی اخیر آلمان را دلیل مهمی بر تداوم خطرات اسلام گرایی افراطی ارزیابی می کند. فون نوتز به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای Funke گفت: برای اینکه بتوانیم تهدید خاص متهم را ارزیابی کنیم، ابتدا باید منتظر نتایج تحقیقات بیشتر باشیم . این سیاستمدار سبزها هشدار داد: یک بار دیگر مشخص می‌شود که با توجه به تمام تهدیدات کنونی و بسیار جدی از جانب راستگرایان افراطی ، نباید خطرات ناشی از عاملان اسلام‌گرای افراطی را نادیده یا آن را دست کم بگیریم. این مقام پارلمان آلمان گفت: به همان اندازه این مسئله مهم است که مقامات امنیتی همچنان این گروه طیف تروریستیی را زیر نظر داشته باشند و ما به عنوان یک دموکراسی مستحکم قاطعانه عمل کنیم.

در همین حال، حزب سوسیال مسیحی هم برای ایجاد یک شورای امنیت ملی و یک مشاور عالی امنیت ملی در این شرایط اصرار دارد.. الکساندر دوبرینت، رئیس این حزب در نشست گروه ایالتی در صومعه باواریای بالا در سیئون گفت که چنین تصمیمی از سوی دولت فدرال از هر زمانی بیشتر فوریت دارد به این ترتیب . او درخواستی را تجدید کرد که سال ها بارها و بارها مورد بحث قرار گرفته و اتحادیه احزاب متحد مسیحی قبلاً در طول مبارزات انتخاباتی فدرال و پس از آن مطرح کرده بود.

دوبرینت همچنین تقاضای مجدد برای این را با دستگیری یک مظنون تروریستی توجیه کرد، چند ساعت قبل، بازرسان ضد تروریستی یک مظنون ترور را در آلمان دستگیر کردند که گفته می شود تدارک حمله تروریستی با مواد سمی را کرده بود.

پلیس یک مظنون احتمالی تروریستی را در شهر کاسترو-راکسل در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان دستگیر کرد.

گفته می شود که فرد دستگیر شده 32 ساله بوده و مواد بسیار سمی تهیه کرده و برای حمله تروریستی برنامه ریزی کرده است.

از جمله مواد سمی به کار برده شده ریسین بود که در فهرست سلاح های جنگی مؤسسه روبرت کخ آلمان، تحت عنوان "سلاح های بیولوژیکی" ذکر شده است. اطراف آپارتمان فرد مظنون محاصره شده است. رسانه های محلی گزارش می دهند که علاوه بر این، یک مرکز سم زدایی نیز راه اندازی شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها