نظامیان ترکیه به بستن آب شرب به روی ساکنان الحسکه ادامه می دهند

دوشنبه 19 دی 1401 - 22:55

نیروهای ترکیه و مزدوران تروریست آنها برای پنجمین ماه متوالی آب آشامیدنی شهر الحسکه و مراکز جمعیتی در مسیر خط لوله آب از ایستگاه علوک را بسته اند، اقدامی که حدود یک میلیون شهروند سوری را دچار بحران کرده و خواستار راه حل های ریشه ای و مداخله فوری طرف های تاثیرگذار شده اند.

العالم _ سوریه

تلاش‌های دولت سوریه برای جلوگیری از ادامه اقدامات تجاوزکارانه نیروهای ترکیه از جمله اقدام آنان در جلوگیری از خط آبرسانی و خط تغذیه‌کننده ایستگاه علوک ادامه دارد. دولت سوریه همچنین تلاش می کند آب آشامیدنی ساکنان اطراف این ایستگاه را تامین و بهره‌برداری کامل از 20 ایستگاه آب شیرین‌کن را در مرکز شهر الحسکه فراهم آورد. تلاش دیگر دولت سوریه نظارت بر مخازن آبی است که شعبه هلال احمر عربی سوریه در مرکز شهر الحسکه کار گذاشته است.

این در حالی است که تلاش ها برای استریل کردن مخازن آب شیرین کن ها و مخازن در مرکز شهر الحسکه ادامه دارد به ویژه با توجه به مشاهده چندین مورد بیماری وبا در استان الحسکه، موضوعی که باعث نگرانی ساکنان و مسئولان شده است.

" انور عکله " ، مدیر کل شرکت آب الحسکه، به خبرنگار شبکه العالم گفت: "در حال حاضر، ما همچنان با سازمان های بین المللی برای تامین آب آشامیدنی از طریق تانکرهای آب همکاری می کنیم. حدود 400 مخزن در محله های این منطقه توزیع و از آب اطراف شهر حسکه پر شده اما تنها بخش کوچکی يعني 10 درصد از نیاز شهروندان را تامين می كند.

وی افزود : مساله آب ، اهرم مهمی است که نیروهای ترکیه همواره از آن علیه مردم الحسکه استفاده می کنند.

ناظران این اقدام نیروهای ترکیه را نوعی باج خواهی علیه مردم شهر الحسکه و حومه غربی آن می دانند، مردمی که بین نیروهای ترکیه‌ای و نیروهای قسد که منطقه را به سمت آینده ای نامعلوم پیش می برند، گرفتار شده اند.

پربیننده ترین خبرها