وکیل سعودی مسئول امور سیاسی دفتر دبیرکل سازمان ملل شد

وکیل سعودی مسئول امور سیاسی دفتر دبیرکل سازمان ملل شد
سه شنبه 27 دی 1401 - 12:25

یک وکیل زن سعودی با حمایت دولت ریاض، به عنوان مسئول امور سیاسی دفتر دبیرکل سازمان ملل منصوب شد.

العالم - عربستان سعودی

«جود الحارثی»، وکیل سعودی به عنوان مسئول امور سیاسی در دفتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل منصوب شد تا اولین زن سعودی باشد که در سازمان ملل فعالیت می‌کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الحارثی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی انگلستان مانند دانشگاه کالج لندن و دانشگاه سوانسی است؛ تحصیل او در لندن به برنامه حکومت ریاض برای تحصیل برخی سعودی‌ها در کشورهای غربی برمی‌گردد.

این وکیل زن سعودی پیش‌تر به عنوان نماینده حکومت عربستان، در برخی از بخش‌های مهم نظیر دفتر سازمان ملل در ریاض، دادگاه فدرال در کالیفرنیا و ایالات متحده، تعدادی از شرکت‌های حقوقی بین‌المللی در انگلستان، آمریکا و امارات متحده عربی آموزش دیده است.

الحارثی قبلاً در دفتر امور سیاسی و صلح در سازمان ملل کار می‌کرد. او به عنوان نماینده در سازمان‌های بزرگی مانند سازمان کنفرانس اسلامی و در کنفرانس بین‌المللی ژنو به نمایندگی از این سازمان و همچنین به عنوان نماینده سازمان در کنفرانس جوانان اروپا حضور داشته است.

پیش از او، «ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی نیز در اولین انتصاب، به عنوان سفیر عربستان در آمریکا انتخاب شده بود تا خاندان ریاض چهره خود در حوزه حقوق زن تطهیر کنند.

حکومت عربستان که همواره نامش با دستگیری فعالان حقوق‌بشر و حقوق زنان در جهان گره خورده، از فعالیت شاهزادگان زن سعودی در غرب و مجامع بین‌المللی همچون یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها