زلال قرآن (1971)؛

احساس حضور در محضر الهی چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت؟

احساس حضور در محضر الهی چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت؟
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 16:19

العالم - زلال قرآن

انسان باید تلاش کند با تاءمل درحقیقت آیات 22 تا 24 سوره مبارکه حشر:

« هُوَاللَّـهُ الَّذِي لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَعَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَـٰنُ الرَّحِيمُ . هُوَ اللَّـهُ الَّذِي لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُسُبْحَانَ اللَّـهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ هُوَاللَّـهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُالْحَكِيمُ»

ترجمه: (اوست خدای یکتایی که غیر او خدایی نیست که دانای نهان و آشکار عالم است، اوست بخشنده و مهربان. اوست خدای یکتایی که غیر او خدایی نیست، سلطان مقتدر عالم، پاک از هر نقص و آلایش، منزّه از هرعیب و ناشایست، ایمنی بخش دلهای هراسان، نگهبان جهان و جهانیان، غالب و قاهر بر همه خلقان، با جبروت و عظمت، بزرگوار و برتر (از حدّ فکرت)، زهی منزّه و پاک خدای یکتا که از هر چه بر او شریک پندارند منزّه و (از آنچه در وهم و خیال و عقل اندیشند) مبرّ است .
اوست خدای آفریننده عالم امکان و پدید آرنده جهان و جهانیان، نگارنده صورت خلقان، او را نامهای نیکو بسیار است، آنچه در آسمانها و زمین است همه به تسبیح و ستایش او مشغولند و اوست یکتا خدای مقتدرحکیم).

به یقین باورکند که با اقامه نماز توفیق حضور در محضر خداوند تبارک و تعالی که، احد و واحد و لاشریک، علیّ کبیر، عظیم و با جبروت، قادر و مقتدر و غالب و قاهر، مالک و سلطان، پاک و منزّه از هر عیب و نقص، حی و قیوم، رحمان و رحیم، ایمنی بخش دل های هراسان، و...، را در حالی پیدا کرده که خود در مقابل ذات اقدس الهی عبدی است فقیر، ذلیل، مسکین و مستکین و مستجیر، که، «لایَملِکَ لِنَفسِهِ نفعاً وَلاضَراً وَلا مَوتَاً وَلا حَیَوةَ وَلانُشُوراً».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها