احکام سنگین، عزم زندانیان عقیدتی در عربستان را تضعیف نمی‌کند!

احکام سنگین، عزم زندانیان عقیدتی در عربستان را تضعیف نمی‌کند!
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 21:15

رئیس سازمان حقوق بشری "ذوینا" در حساب رسمی خود در توییتر از مقاومت و قاطعیت زندانیان عقیدتی در برابر احکام و مجازات سنگینی که مقامات ریاض علیه آنها صادر می‌کند، سخن گفت.

العالم - عربستان سعودی

"عبدالحکیم الدخیل" در تویتر نوشت: زندان‌ها و احکام (سنگین) عزم زندانیان عقیدتی از جمله فعالان، مدافعان حقوق بشر و اصلاح‌طلبان در عربستان سعودی را نمی‌‌‌توانند تضعیف کنند و پیام آنها تا سرنگونی استبداد و پایان دادن به ظلم و بی عدالتی در عربستان سعودی همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

الدخیل ریاست سازمان مدافع حقوق بشر "ذوینا" را برعهده دارد و در تبعید اجباری در فرانسه بسر می برد. وی فرزند عبدالعزیز الدخیل کفیل سابق وزارت دارایی عربستان است که سال ها در زندان های سعودی در معرض شکنجه قرار داشت و هم اکنون در بازداشت خانگی بسر می برد.

عبدالحکیم الدخیل در سال ۲۰۱۰ به طور خودسرانه در زندان های سعودی بیش از یک سال در بازداشت بسر برد؛ بدون آنکه اتهام خاصی به او نسبت داده شود و یا محاکمه شود.

در عربستان خانواده های بسیاری وجود دارند که اعضای آنها در معرض اقدامات انتقامجویانه فراگیر رژیم سعودی قرار گرفته اند که مواردی همچون قتل، بازداشت، شکنجه و تبعید را در برمی گیرد.

پربیننده ترین خبرها