سفر بلینکن به اراضی اشغالی و هشدار درباره افتادن در دام توهم !

سفر بلینکن به اراضی اشغالی و هشدار درباره افتادن در دام توهم !
سه شنبه 11 بهمن 1401 - 22:07

کارشناسان و ناظران اعلام کردند که سفر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی، با هدف دور کردن سایه جنگ و رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت می گیرد.

العالم - نظرکده

مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که ماموریت دائم دولت آمریکا حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل است، مشابه همان کاری که در نبرد سیف القدس صورت گرفت به شکلی که رئیس دولت آمریکا شخصا تماس هایی را به منظور پایان دادن به این نبرد برقرار کرد.

به گفته مسئولان جهاد اسلامی، هدف رژیم اشغالگر از عملیات جنین ، منحرف کردن افکار عمومی از درگیری های داخلی در"اسرائیل " بود، اما این عملیات ، واکنشی سخت را شامل دو عملیات قدس را به دنبال داشت، درنتیجه دشمن صهیونیست ، شوکه شد، از این رو ، آمریکا تلاش می کند تا صهیونیست ها را به سرکوب مقاومت سوق دهد، بدون اینکه صهیونیست ها متحمل خسارت شوند، زیرا این ضربات، تهدیدی ماهیتی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

کارشناسان امور اسرائیل تاکید دارند که آمریکا بیش از خود "اسرائیل" حواسش به این رژیم است، از این رو، معتقد است که باید سیاست های لازم را برای "اسرائیل" ترسیم کند ، و کابینه نتنیاهو نیز باید به آن عمل کند ، زیرا این آمریکاست که می تواند اسرائیل را از فاصله دور حمایت کند.

به اعتقاد کارشناسان مسائل اسرائیل ، امریکا تمایلی به دلیلی ساده علاقه ای به کابینه نتانیاهو نداشت و آن هم این است که دراین کابینه، افرادی هستند که تلاش می کنند بر اسرائیل " سرکشی " کنند و مشکلاتی را در داخل" اسرائیل" ایجاد کنند.

به اعتقاد آنان ، دولت آمریکا به دنبال تداوم طرح های شهرک سازی این رژیم است و این دولت همچنین می خواهد که با تشکیلات خودگردان فلسطین به گونه ای تعامل کند که اوضاع در کرانه باختری کنترل شود و به این تشکیلات که از بحران های متعدد رنج می برد، جانی تازه ببخشد.

مسئولان جبهه خلق برای آزادی فلسطین به تشکیلات خودگردان درباره افتادن دردام وعده ها و توهم های آمریکا از جمله راه حل تشکیل دو دولت درازای هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر هشدار داده اند، زیرا طرف اسرائیلی این راه حل ها را قبول ندارد.

این مسئولان بر لزوم تعامل مسئولان درقبال خون شهدای کشتار جنین و موضوع فلسطین و پایان دادن به اختلافات شدید داخلی که آرمان فلسطین را تحت تاثیر قرار داده است، تاکید کردند.

به گفته این مسئولان ، آمریکا پشتیان اصلی رژیم اشغالگر است و از جنایت های این رژیم علیه فلسطینی ها حمایت می کند و فلسطینی ها روزانه با سلاح های آمریکایی کشته می شوند، از این رو تشکیلات خودگردان فلسطین باید درقبال سفر بلینکن به اراضی اشغالی جدیت به خرج دهد.

پربیننده ترین خبرها