استقبال امیرعبداللهیان از ابتکار صلح رییس جمهور موریتانی در منطقه صحرای آفریقا

استقبال امیرعبداللهیان از ابتکار صلح رییس جمهور موریتانی در منطقه صحرای آفریقا
چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 08:54

وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری رسمی در موریتانی به سر می برد، با محمد ولد غزوانی، رئیس جمهور موریتانی دیدار و گفتگو کرد.

العالم ـ آفریقا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار در خصوص توسعه روابط دو جانبه، حوزه های مختلف روابط خصوصا بخش‌های فناوری ‌، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و تحولات منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهور موریتانی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار از ابتکار عمل و تلاش های رئیس جمهور موریتانی برای برقراری صلح، ثبات و مبارزه با تروریسم در منطقه صحرای آفریقا قدردانی و سلام رئیس جمهور اسلامی ایران را به رئیس جمهور موریتانی ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان موریتانیبررسی مسائل مهم منطقه ای از جمله حمایت از مردم و آرمان فلسطین و توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و برگزاری نشست وزرای امور خارجه در نواکشوت در اسفند ماه سال‌جاری از دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

محمد ولد غزوانی رئیس جمهور موریتانی نیز با ابلاغ سلام گرم خود به دکتر رئیسی، روابط تهران نواکشوت را تاریخی و متین خواند.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی‌ایران در مبارزه با تروریسم و با تاکید بر دستاوردهای صنعتی و علمی و فناوری در ایران، توسعه مناسبات دو کشور را مورد تصریح قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با رئیس جمهور موریتانی درکنفرانس خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
امیرعبداللهیان

پربیننده ترین خبرها