اعلام آمادگی روسیه برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با اوکراین

اعلام آمادگی روسیه برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با اوکراین
شنبه 22 بهمن 1401 - 23:08

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش آماده است بدون پیش‌شرط و بر اساس واقعیت‌های موجود با اوکراین گفت‌وگو کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، ورشینین شنبه گفت: هر خصومتی به گفت‌وگو منتهی می‌شود و همانطور که پیشتر هم گفته بودیم، ما آماده چنین گفت‌وگویی هستیم.

وی که با شبکه تلویزیونی زودزدا مصاحبه می‌کرد، افزود: فقط به شرطی که این گفت‌وگوها بدون پیش‌شرط و بر اساس واقعیت‌های موجود باشد.

ورشینین اظهار کرد که این اوکراین نیست که در این باره تصمیم‌گیری می‌کند بلکه واشنگتن و بروکسل درباره گفت‌وگو با مسکو تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: پیش از این مذاکراتی وجود داشت؛ یعنی گفت‌وگوها در مینسک و استانبول. حتما به خاطر دارید که این مذاکرات بخاطر اوکراین ناکام ماند. خوب می‌دانید که تصمیم‌ها در کی‌یف اتخاذ نمی‌شود بلکه در پایتخت‌های دیگر خصوصا واشنگتن و بروکسل گرفته می‌شوند.

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد که در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا گفت‌وگویی میان مسکو و کی‌یف انجام شود یا خیر، گفت: این به ما بستگی ندارد و ما موضع خود را به روشنی بیان کرده‌ایم. این مساله به بایدن و اطرافیانش بستگی دارد البته اگر به قدر کافی عاقل و محتاط باشند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شهریور ماه گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تحت تاثیر القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهوری دیگری در روسیه به قدرت برسد.

پربیننده ترین خبرها