آمریکا مدعی انهدام یک «پهپاد ساخت ایران» در سوریه شد

آمریکا مدعی انهدام یک «پهپاد ساخت ایران» در سوریه شد
چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 07:53

سازمان تروریستی سنت‌کام با انتشار بیانیه‌ای طی بامداد چهارشنبه اعلام کرده که یک فروند پهپاد شناسایی ساخت ایران را در سوریه منهدم کرده است.

العالم ـ سوریه

سنت‌کام مدعی شده که یک فروند پهپاد ساخت ایران را هنگام مأموریت شناسایی بر فراز یکی از پایگاه‌های آمریکا در شمال شرق سوریه سوریه ساقط کرده است.

گروه تروریستی سنت‌کام در بیانیه‌ خود گفته «روز ۱۴ فوریه، حدود ساعت ۲:۳۰ بعداز ظهر به وقت محلی، نیروهای آمریکا در سوریه با یک پهپاد ساخت ایرانی که در تلاش برای انجام مأموریت شناسایی از سایت پشتیبانی ماموریت کونوکو در شمال شرق سوریه بود درگیر شده و آن را ساقط کردند.»

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش همواره به اشغال خاک سوریه به رغم اعتراضات دولت این کشور مبادرت کرده و از این طریق در تلاش برای سرقت نفت این کشور است به همین دلیل هر از گاهی نیروهایش مورد هجوم و حمله قرار می گیرند.

در همین زمینه اواخر بهمن ماه گذشته سه فروند پهپاد انتحاری پایگاه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در التنف در شرق سوریه را هدف حمله قرار دادند. در این پایگاه حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی حضور دارند.

سنتکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو فروند از پهپادها توسط نیروهای ائتلاف نظامی سرنگون شدند، اما سومین پهپاد به پایگاه اصابت کرد و منجر به مجروح شدن دو نیروی شبه نظامی تحت حمایت آمریکا شد. سنتکام البته اعلام کرد که در این حمله به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسید.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری در برابر اشغالگری و اقدامات تروریستی نیروهای بیگانه و شبه نظامیان تحت حمایت واشگتن است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت سوریه ندارند و حضور آنان غیر قانونی است و خواستار خروج آنان از این کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها