ورود یک کاروان و 4 فروند هواپیمای حامل کمک های انسانی از کشورهای مختلف به سوریه

ورود یک کاروان و 4 فروند هواپیمای حامل کمک های انسانی از کشورهای مختلف به سوریه
دوشنبه 1 اسفند 1401 - 23:20

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی از ورود کاروان کمک های بشردوستانه عراق شامل 3 کامیون حامل مواد غذایی و کالاهای ضروری به استان لاذقیه خبر داد و اعلام کرد چند فروند هواپیما حامل کمک های بشردوستانه در فرودگاه های دمشق و لاذقیه به زمین نشسته اند.

العالم - سوریه

در مشروح این خبر آمده است امروز چهار فروند هواپیما حامل کمک های ضروری برای زلزله زدگان در فرودگاه های دمشق و لاذقیه بر زمین نشسته اند. این هواپیماها حامل کمک های اهدایی سازمان بهداشت جهانی، امارات و عمان هستند. خبرنگار سانا از فرودگاه بین المللی دمشق گزارش داد صبح امروز هواپیمای حامل کمک های سازمان بهداشت جهانی برای زلزله زدگان - که از امارات برخاسته بود – در ین فرودگاه به زمین نشست.

به گفته دکتر ایمان شنقیطی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه، این هواپیما حامل 33 تن لوازم پزشکی و کمک های اولیه و تجهیزات بیمارستانی است. وی همچنین خاطرنشان که این هواپیما، دومین هواپیمایی است که وارد فرودگاه بین المللی دمشق شده است و پیش از آن نخستین هواپیما در فرودگاه بین المللی حلب به زمین نشسته است.

شنیقیطی خاطرنشان کرد که مجموع این کمک ها به 128 تن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی می رسد. وی تصریح کرد که در ابتدا، کمک هایی که وارد کشور می شدند شامل تجهیزات و ابزارهایی می شدند که در فعالیت های بیمارستانی استفاده می شدند. اما در حال حاضر بیشترین تمرکز بر تأمین خدمات درمانی و دارو و تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی و مراکز اسکان می باشد.

شنقیطی خاطرنشان کرد: "لازم به ذکر است که نظام بهداشتی سوریه از 12 سال پیش دچار کمبود و نقصان است و این زلزله در کنار اوضاع اقتصادی نابسامان، فقط مزید بر علت شده است."

شنقیطی به نمایندگی از این سازمان، خواستار حمایت همه جانبه همه طرف ها از نظام بهداشت و سلامت سوریه در مقابل مشکلات آینده شد.

هواپیمای دیگری هم از امارات حامل 86 هزار و 380 کیلوگرم مواد غذایی و پزشکی و پتو برای زلزله زدگان وارد فردوگاه بین المللی دمشق شد. هواپیمای حامل کمک های سلطان نشین عمان شامل 13 تن مواد غذایی در همین فرودگاه به زمین نشست.

نصر خلیفه الکثیری، مدیر روابط عمومی و رسانه ای هیئت خیریه عمانی تصریح کرد که این هواپیما، دومین هواپیمای حامل کمک های اهدایی این کشور به سوریه است و فردا نیز دو هواپیمای دیگر از این کشور حامل مواد غذایی و دارو در فرودگاه حلب به زمین خواهد نشست.

الکثیری گفت: روابط عمان و سوریه مبتنی بر اصل برادری و همکاری است و این کمک های نمودی از این همکاری و دوستی است. وی ابراز امیدواری کرد که ملت سوریه هر چه سریعتر از این مرحله دشوار عبور کنند.

به گفته مهندس زیاد الطویل، مدیر فرودگاه لاذقیه، امروز یک هواپیمای اماراتی نیز حامل 27.7 تن مواد غذایی در این فرودگاه به زمین نشست.

پربیننده ترین خبرها