امیر آشتیانی: مناسبات ایران و سوریه در سطح یک پیمان راهبردی و برادری است/ تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می دانیم

امیر آشتیانی: مناسبات ایران و سوریه در سطح یک پیمان راهبردی و برادری است/ تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می دانیم
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 21:51

سرلشکر "صلاح الدین کاسر الغانم" فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان سوریه در حادثه زلزله و با درود به روح پاک همه شهدا به ویژه سردار عزیر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت مردم سوریه و منطقه جانشان را فدا کرده اند اظهار داشت: شجاعت و استقامت مردم و نیروهای مسلح در برابر گروهای تروریستی بود که ایجاد امنیت و ثبات در سوریه و منطقه گردید.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: الحمدالله در سایه مقاومت و مجاهدت نیروهای مسلح ارتش سوریه در کنار همراهی نیروهای محور مقاومت، سوریه با پشت سر گذاشتن توطئه ها، خیانت ها، نیرنگ ها و هجمه ها، اینک سربلند ایستاده است و ان شاء الله در آینده نزدیک کل اراضی سوریه از اشغال متجاوزین آزاد خواهد شد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه همواره باید مراقب مکر و خدعه دشمنان بود تأکید کرد: باید از یک سو مقاومت و اتحاد دو کشور مستحکم تر شود و از طرف دیگر تلاش های ما برای مبارزه با افراط گرائی و تروریسم با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به همکاری دفاعی با سوریه چه در حوزه راهبردی و تاکتیکی در قالب یک افق بلند مدت می باشد گفت: تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای حفظ و ارتقاء قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می دانیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه سوریه را مهمترین حلقه محور مقاومت می دانیم خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامی ظرفیت های خود در راستای برقراری کامل امنیت در سوریه و خنثی سازی توطئه کشورهای فرامنطقه ای استفاده نموده و خواهد کرد و بر اساس همین اصول، تقویت و تحکیم همکاری های نظامی و دفاعی را ضروری می دانیم؛ چرا که ایران عمق راهبردی سوریه و سوریه عمق راهبردی ایران است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با اشاره به شرارت ها و گستاخی های رژیم صهیونیستی در سوریه، تاکید کرد: طبعاً با توجه به حساسیت و نقش کلیدی شما در دفاع از امنیت، تمامیت ارضی و فضای سوریه ، استمرار و رایزنی بین طرفین را، یک ضرورت راهبردی دانست.

سرلشکر « صلاح الدین کاسر الغانم » فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با تشکر از همدردی و کمک های ملت و دولت ایران در حادثه زلزله اخیر این کشور ، حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه را حاصل اشتراک هدف، عقیده و مسیرمشترک دانست و افزود ملت و ارتش سوریه همواره قدردان کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.
وی با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ماه شعبان، پیشرفت های علمی و فناوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران را خیره کننده عنوان نمود و اظهار داشت: ما به پیشرفت دوستانمان افتخار می کنیم و این موفقیت را آموزنده، امیدبخش و محصول فکر، اراده، علم و تخصص ملتی زنده که به دنبال زندگی عزت مندانه و شرافت مندانه است، می دانیم.
وی همچنین افزود: آنچه که ما از توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوایی و پدافند هوایی مشاهده کردیم آن بود که جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال پیشرفت است و این موفقیت ها را متعلق به خودمان و جهان اسلام و مسلمانان با کرامت می دانیم.
سرلشکر « صلاح الدین کاسر الغانم » با اشاره به عمق برادری جمهوری اسلامی ایران و سوریه و با اشاره به فداکاری دو ملت در کنار هم و در یک میدان، رابطه دو ملت و دو کشور را عمیق دانست و افزود: ما باید در کنار هم برای از بین بردن دشمن مشترک تلاش کنیم و آرامش و ثبات در منطقه در گرو از بین رفتن رژیم صهیونیستی در منطقه است.
در پایان این دیدار سرلشکر « صلاح الدین کاسر الغانم » برای ملت، رهبری و نیروهای مسلح ایران آرزوی موفقیت کرد.

پربیننده ترین خبرها