نشست ملی فراگیر در غزه در اعتراض به نشست 'عقبه'

نشست ملی فراگیر در غزه در اعتراض به نشست 'عقبه'
شنبه 6 اسفند 1401 - 20:22

گروه های فلسطینی و دیگر نیروهای ملی و اقشار مردمی در غزه یک نشست ملی فراگیر برای اعلام مخالفت خود با نشست امنیتی عقبه برگزار خواهند کرد.

العالم ـ فلسطین

منابع آگاه خاطرنشان کردند که این نشست فردا یکشنبه در شهر غزه برگزار خواهد شد.

پیش از این گروه های مقاومت فلسطین، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر برگزاری نشستی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به میزبانی اردن و با حضور آمریکا و مصر در عقبه، طی بیانیه‌ای برگزاری چنین نشستی را خیانت به ملت فلسطین ارزیابی کردند.

در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین در این باره آمده است: ما تصمیم هیئتی از تشکیلات خودگردان برای شرکت در نشست امنیتی در شهر عقبه اردن را محکوم می‌کنیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین خاطرنشان کردند: این نشست ادامه توطئه علیه ملت ما و تلاش برای ریشه کن کردن پروژه مقاومت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مشارکت یک طرف فلسطینی و طرف‌های عربی در چنین نشستی تنها باعث شرمساری آنها خواهد شد، چراکه آنها در تلاش‌های بین‌المللی برای دور زدن مقاومت مردم ما شریک هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین تأکید کردند: شرکت‌کنندگان در این نشست مطرود و خارج از چارچوب اجماع ملی فلسطین بوده و صرفا نماینده خود هستند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آمریکا روز یکشنبه نشستی اضطراری در شهر عقبه اردن با حضور اردن، مصر، نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیلی‌ها برگزار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها