هشدار ارتش صهیونیستی درباره افزایش امتناع از انجام خدمت سربازی

هشدار ارتش صهیونیستی درباره افزایش امتناع از انجام خدمت سربازی
دوشنبه 15 اسفند 1401 - 05:23

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل ضمن ابراز نگرانی و ترس خود از پدیده امتناع گسترده از خدمت در ارتش اسرائیل اعلام کرد که این پدیده به سمت ابعاد نگران کننده در حال افزایش است.

العالم-فلسطین اشغالی

عصر یکشنبه، هرزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم، در سطح سیاسی درباره پدیده امتناع گسترده از خدمت در ارتش صحبت کرد.

هرزی هالیوی در این دیدار، نگرانی و ترس خود را از پدیده امتناع گسترده از خدمت در ارتش اسرائیل ابراز کرد و توضیح داد که این پدیده به سمت ابعاد نگران کننده در حال افزایش است.

هالیوی به نتانیاهو و گالانت درباره گسترش این پدیده به دلیل اعتراض به اصلاحات قضایی به نحوی که می تواند به کارایی عملیاتی ارتش اسرائیل آسیب برساند، هشدار داد.

اظهارات گالانت در حالی بیان شد که در روزهای اخیر فراخوان‌های گسترده‌ای از سوی نیروهای ذخیره مبنی بر عدم حضور در خدمت سربازی در اعتراض به اصلاحات قضایی که مخالفان آنرا یک «کودتا» می دانند، مطرح شد.

در سایه تشدید شکاف‌های داخلی در جامعه صهیونیستی بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، هشدارها و انتقادات مقامات و محافل صهیونیستی درباره تعمیق بحران‌های این رژیم و فروپاشی آن بیشتر شده و این در حالی است که افسران و نظامیان اعلام کردند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

در همین رابطه، شبکه صهیونیستی « کان» اعلام کرد که امتناع افسران و نظامیان اسرائیل از انجام خدمت نظامی در اعتراض به قانون موسوم به « اصلاحات قضایی» به سرعت افزایش یافته است.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که 180 افسر یگان ذخیره نیروی هوایی اسرائیل در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده‌اند که در اعتراض به قانون «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی خود انصراف می‌دهند.

هفته گذشته نیز 100 نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» اداره اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب قانون موسوم به اصلاحات قضایی از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد.

120 نفر از نظامیان عضو یگان عملیاتی ویژه موسوم به (MM) یکی از سری‌‌ترین یگان‌های وابسته به امان، سرویس اطلاعات ارتش اسرائیل هم در نامه‌ای اعلام کردند، در صورتی که قانون تغییرات قضائی به تصویب برسد، آنها دیگر حاضر نیستند به خدمت احتیاط بیایند.

اعتراضات روز افزون نسبت به تغییرات در ساختار قضائی که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو در حال انجام است، به شکل خطرناکی عملکرد روزانه ارتش اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در عین حال روحیه و انگیزه سربازان نظامیان پایور و نظامیان احتیاط را هم تضعیف می‌کند، به نحوی که این روزها فرار از خدمت در ارتش در نگاه عامه مردم امری مشروع و ستودنی محسوب می‌شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها