اخراج فوتبالیست و مجری مشهور بی‌بی‌سی به دلیل انتقاد از سیاست دولت درباره پناهجویان

اخراج فوتبالیست و مجری مشهور بی‌بی‌سی به دلیل انتقاد از سیاست دولت درباره پناهجویان
شنبه 20 اسفند 1401 - 10:12

گری لینکر مجری مشهور بی‌بی‌سی پس از انتقاد از سیاست مربوط به پناهجویان در انگلستان وادار به کناره‌گیری از این شبکه شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، گری لینکر، کاپیتان پیشین فوتبال انگلستان، پس از انتقاد از سیاست مربوط به پناهجویان در این کشور که درگیری شدید دولت و پردرآمدترین مجری بی‌بی‌سی را به همراه داشت، از نقش خود در این شبکه کناره‌گیری کرد.
یک سخنگوی بی‌بی‌سی نیز تایید کرد گری لینکر تا زمان حصول توافق درباره نحوه استفاده او از شبکه‌های اجتماعی در آینده، مجری برنامه MOTD نخواهد بود. به ادعای این فرد، فعالیت‌های اخیر لینکر در فضای مجازی با اصول شبکه بی‌بی‌سی در تضاد است. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که لینکر لایحه جدید دولت انگلستان درباره مهاجرت را «فراتر از وحشتناک» توصیف کرد.
رایت و شیرر که از کارشناسان ثابت برنامه MOTD هستند، گفته‌اند که در همبستگی با لینکر از حضور در برنامه روز شنبه خودداری می‌کنند. مارک چپمن و الکس اسکات به عنوان دیگر مجریان BBC گفته‌اند که به جای لینکر جلوی دوربین قرار نخواهند گرفت. لینکر که از سال ۱۹۹۹ به عنوان مجری برنامه MOTD فعالیت می‌کند، در فصل ۲۱-۲۰۲۰ با دریافت ۱.۳۵ میلیون پوند، بالاترین دریافتی را در بین کل مجریان این شبکه داشت.
لینکر در پاسخ به یک توییت وزارت کشور، که در آن به برنامه‌ها جهت جلوگیری از عبور مهاجران از کانال مانش به وسیله قایق‌ها به علت این که انگلستان «اشباع شده است» اشاره شده بود، نوشت: خدایا، این از وحشتناک هم فراتر است. هیچ هجوم گسترده‌ای در کار نیست. ما نسبت به دیگر کشورهای بزرگ اروپایی، پناهجویان بسیار کمی را می‌پذیریم. این سیاستی بی اندازه ظالمانه در حق آسیب پذیرترین افراد به بیانی است که بی شباهت به رویکرد آلمان در دهه ۳۰ نیست.
جان بارنز، هم تیمی پیشین لینکر در انگلستان، در دفاع از او گفته است: به نظر من گری نیازی به عذرخواهی کردن ندارد. اصلی‌ترین چیزی که باعث ناراحتی افراد شد این بود که او شرایط را با آلمان نازی در دهه ۳۰ میلادی مقایسه کرده است که در واقع او چنین نکرد. او گفت بیان استفاده شده در این لایحه، مشابه آن‌هاست. اگر به بیانی که درباره پناهجویان استفاده می‌شود دقت کنید، متوجه دهشتناک بودن آن می‌شوید؛ این بیان با دهه ۳۰ مشابهت دارد. او نمی‌گوید که انگلستان شبیه آلمان نازی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها