پیام بزرگداشت مردمی هشتمین سالگرد تجاوز به یمن و «روز ملی پایداری»

چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 10:34

عبدالوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، گفت: وقتی مردمی با چالشی روبرو هستند، می توانند این چالش را به فرصت تبدیل کنند.

العالم - یمن

المحبشی در گفت و گو با شبکه العالم درباره هشتمین سالگرد حمله به خاک یمن افزود : مردم یمن در مقابل فاجعه ای که برآنها تحمیل شد، چاره ای جز این نداشتند که با استواری، ایستادگی، استقامت، عزم، پشتکار، و امتناع از تسلیم شدن، این چالش را به فرصت تبدیل کنند.

وی تصریح کرد مردم یمن توانستند درمقابل اقدامات تجاوزکارانه سعودی - اماراتی مقاومت کنند.

این انتظار وجود داشت که عربستان سعودی و متحدانش به یمن حمله کنند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: اگرچه تجاوز به خاک یمن برای مردم این کشور غافلگیرکننده بود، اما برای سید بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب یمن و سایر مقامات صنعاء تعجب آور نبود؛ آنها با اطلاع از اوضاع این انتظار را داشتند که عربستان سعودی و در پس آن آمریکا و کشورهای غربی، خود را برای تجاوز به یمن آماده کنند؛ همه می دانند که کشورهای خلیج (فارس) به تنهایی دست به جنگ نمی زدند.

المحبشی افزود : رهبران صنعا با درایتی که داشتند، نخواستند زودتر از شروع تجاوز ، با ارائه این اطلاعات، مردم یمن را نگران کنند، اما با توجه به پیام های دشمن، این انتظار می‌رفت که چنین اقدام تجاوزکارانه ای صورت بگیرد.

عضو جنبش انصارالله ادامه داد: مردم یمن در اولین لحظات حمله نگران دو امر مهم بودند اول ، اطمینان خاطر از امنیت رهبران و دوم ، موضعگیری رهبران صنعا بعد از آغاز حمله به یمن؛ این نکته مهم است که مردم با رهبران مقتدر ، احساس امنیت می کنند.

المحبشی خاطرنشان کرد: متجاوزان سعودی بلافاصله پس از آغاز اولین حمله، همزمان با جنگ نظامی، با جنگ رسانه ای مدعی شد توانسته رهبران سیاسی و نظامی ردیف اول را هدف قرار دهد. زیرا با رهبری خوب و سالم، اوضاع خوب خواهد شد و با متحد کردن مردم می توان با هرگونه حمله ای مقابله کرد.

پس از هشت سال جنگ چگونه اوضاع تغییر کرد؟

وی تاکید کرد: اوضاع یمن پس از هشت سال جنگ به شدت تغییر کرده است. مردم یمن مطمئن هستند که وضعیت آنها درهمه زمینه ها اعم از نظامی، اقتصادی، انسجام اجتماعی، سازماندهی مجدد، ایجاد صفوف نیروهای مسلح، توانایی مدیریت و نبرد حرفه ای تر نسبت به ابتدای جنگ رو به بهبود است.

اکنون این مردم یمن هستند که نظر خود را به طرف مقابل تحمیل می کنند

المحبشی تأکید کرد که مردم یمن اکنون احساس می کنند که درشرایطی قرار گرفته اند که می توانند نظر خود را به طرف مقابل تحمیل کنند و عامل اصلی برقراری آتش بس همین است.

وی افزود: تجربه نشان داد آتش بسی که ناشی از سخاوت یا کمک مالی سازمان ملل باشد، اصلا پایدار نیست، اما اکنون طرف مقابل مجبور شده است آتش بس را بپذیرد و حملات خود را متوقف کند.

عضو جنبش انصارالله درخصوص دلایل آغاز جنگ گفت: برای هیچ یک از جنگ‌هایی که اعراب به راه انداخته‌اند، توضیحی وجود ندارد، زیرا متأسفانه سرکرده های آنها در خدمت پروژه‌های آمریکا و غرب هستند، بدون اینکه خودشان بفهمند چرا دارند می جنگند.

پربیننده ترین خبرها