گزارش لحظه به لحظه | سرزمین های اشغالی زیر موشک‌باران مقاومت/ تجاوز صهیونیست ها به غزه و جنوب لبنان و پاسخ کوبنده مقاومت

گزارش لحظه به لحظه | سرزمین های اشغالی زیر موشک‌باران مقاومت/ تجاوز صهیونیست ها به غزه و جنوب لبنان و پاسخ کوبنده مقاومت
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 15:15

نیروهای مقاومت در پاسخ به حوادث اخیر مسجد الاقصی واکنش نشان داده و شهرک های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را موشک باران کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز (جمعه ) مناطق مختلفی از باریکه غزه و جنوب لبنان را بمباران کردند و گروه‌های مقاومت فلسطین با شلیک چند فروند راکت به سمت مناطق شهرک‌نشین بلافاصله در صدد پاسخ به تجاوز صهیونیست ها برآمدند.

به دنبال شلیک های راکتی از جنوب لبنان به سمت شهرک های صهیونیست نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی ، آژیر خطر در شهرک های اسرائیلی در مرز لبنان به صدا درآمد، موشک باران مناطق شمالی سرزمین های اشغالی بیش از نیم ساعت به طول انجامید، بسیار از شهرک‌نشینان وحشت‌زده به پناه‌گاه فرار کردند.

رادیو ارتش صهیونیستی خبر داد سامانه گنبد آهنین، برای رهگیری موشک‌ها فعال‌شده است، برخی از شهرک‌نشیان صهیونیست ساکن در الجلیل گفته‌اند سه موشک رهگیری شده است.

آنچه اتفاق افتاد از نظر حجم زیاد موشک های شلیک شده به سرزمین های تحت اشغال، در قوی‌ترین و بالاترین سطح خود از سال 2006 بود؛ مسئولان صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواستند از پناهگاه‌ها خارج نشوند.

گزارش لحظه به لحظه از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ نیروهای مقاومت

*صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس روز جمعه در محکومیت حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برگزار کرده و فریاد «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

*معاون دبیرکل حزب الله اعلام کرد که شکست های اسرائیل در احال انباشته شدن است و ادامه خواهد داشت و انشاءالله پیروزی فرا خواهد رسید.

*سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از سرنگونی یک فروند کوادکوپتر در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و ادعا کرد، کوادکوپتری که توسط ارتش سرنگون شد، متعلق به حزب الله لبنان بوده است.

*امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با همتای ایرانی خود درباره حملات اسرائیل به مسجد الاقصی گفتگوی تلفنی کرد.

*بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز ضمن حضور در شهرک‌های مجاور نوار غزه برای ارزیایی اوضاع گفت که «اهالی شهرک های اطراف غزه برای روزهای سخت در آینده نزدیک آماده باشند».

*ناصر کنعانی امروز (جمعه) ۱۸ فروردین ماه به تجا‌وزات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و‌ نوار غزه واکنش نشان داد و این حملات تجاوزکارانه را شدیدا محکوم کرد.

*«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» در واکنش به عملیات ضدصهیونیستی غور اردن گفت: در روزهای بسیار سختی به‌سر می‌بریم.

*یک منبع در گروه‌های مقاومت فلسطین با بیان اینکه اوضاع قدس و مسجد الاقصی تحت نظر قرار دارد، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت حمله مجدد به غزه، مقاومت مستقیما به این رژیم پاسخ خواهد داد.

* رسانه های عبری : دو کشته و یک زخمی بر اثر تیراندازی در الاغوار (دره اردن)

* سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: نیروهای ما در حال پاکسازی بررسی محل حمله تیراندازی در تقاطع حمرا در دره اردن هستند.

* ارتش رژیم اشغالگر از ساکنان شهرک های اطراف باریکه غزه خواست به زندگی عادی خود بازگردند.

* ارتش رژیم اشغالگر : پس از ارزیابی وضعیت امنیتی، از ساکنان شهرهای مرزی غزه خواستیم به زندگی عادی خود بازگردند

* ارتش رژیم اشغالگر : از ساکنان شهرک‌های اطراف باریکه غزه خواستیم با شنیدن آژیرهای هشدار به مدت 10 دقیقه وارد پناهگاه‌ها شوند

* وزیر خارجه انگلیس: از همه می‌خواهیم تنش را کاهش دهند، به وضعیت موجود در اماکن مقدس در قدس احترام بگذارند و از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند.

* وزیر دفاع لبنان : متشنج شدن اوضاع در جنوب لبنان ، تهدیدی برای ثبات به شمار می رود و ارتش آماده مقابله با هر گونه تجاوزی است

* وزارت امور خارجه چین : از همه طرف های درگیر به ویژه اسرائیل می خواهیم که خویشتنداری کنند و اوضاع را متشنج تر نکنند

* وزارت امور خارجه چین : به شکل ویژه خواهان حفظ وضعیت تاریخی اماکن مقدس و احترام به آن هستیم

* وزارت امور خارجه چین : قدرت های بزرگ باید به مسئولیت های خود عمل و موضعی عادلانه در خصوص اوضاع اراضی فلسطینی اتخاذ کنند.

* شبکه 12 اسرائیل به نقل از یک منبع ارشد امنیتی : انتظار می رود که ارتش از بازگشت به آرامش در مناطق مجاور غزه تا ساعات دیگر خبر دهد.

* عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس : ما کابینه فاشیست رژیم اشغالگر را مسئول کامل حمله وحشیانه نیروهای اسرائیلی به جمعیت نمازگزاری می دانیم که امروز برای نمازصبح عازم مسجد الاقصی بودند.

* ریاست مجلس قانونگذاری فلسطین : مسجدالاقصی قطب نما و نماد وحدت ملت است و ما خواهان انتفاضه فلسطینی، عربی و اسلامی در دفاع از مسجد الاقصی در برابر تهاجم جنون‌آمیز صهیونیست‌ها هستیم

* رياست مجلس قانونگذاری فلسطین : از سازمان‌ها و مجامع بين‌المللی و پارلمان های کشورهای مختلف می خواهيم فوراً براي مهار اشغالگری و متوقف کردن اقدامات فاشيستي این رژیم وارد عمل شوند و برای بازخواست این رژیم به خاطر نقض آشكار کلیه قوانين و مقررات بین المللی عمل کنند.

* ریاست مجلس قانونگذاری فلسطین : حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و لبنان را محکوم می‌کنیم و اشغالگران را مسئول پیامدهای اقدامات جنایتکارانه اش در سرزمین فلسطین می دانیم .

* ارتش رژیم اشغالگر : جنگنده های اسرائیلی اخیرا به برخی از مواضع حماس در غزه حمله کردند.

* ارتش رژیم اشغالگر : جنبش حماس مسئول اتفاقاتی است که رخ می دهد.

* تجمع در محوطه مسجدالاقصی به دنبال نماز صبح در محکومیت اقدامات تجاوزکارانه نیروهای اشغالگر صهیونیست

* حمله توپخانه ای صهیونیست ها به یک مرکز متعلق به مقاومت فلسطینی در شرق رفح در جنوب باریکه غزه

* وزارت بهداشت فلسطین در غزه : حملات اسرائیل را که خسارت هایی را به بیمارستان کودکان در شرق غزه وارد کرد ، محکوم می کنیم.

* اصابت یک موشک به ساختمانی در سدیروت

* بعد از تل‌آویو شهردار «ريشون ليتسيون» دستور بازکردن پناهگاه‌ها را صادر کرد.

* زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: تهدیدات دشمن نه تنها ما را نمی‌ترساند بلکه باعث می شود قدرتمندتر و منسجم تر شویم

* نخاله : مقاومت صفی واحد در برابر هر نوع تجاوز است
* رزمندگان قهرمان ما در تمام اماکن حضورشان می بایست برای پاسخ به هر نوع تجاوز کاملا آماده باشند.

* تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد سفارت آمریکا از کارمندانش خواسته از مرز شمال فلسطین به خاطر شرایط امنیتی دور شوند.

* درگیری شدید میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در مناطقی از فلسطین اشغالی آغاز شده است.

* خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی برق مسجد الاقصی را قطع کرد.

* بنیامین نتانیاهو در جلسه کابینه امنیتی مدعی شد: "به دشمنانمان ضربه خواهیم زد و آن‌ها بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد."

* نتنیاهو : خواستار آرام‌سازی اوضاع هستیم و قاطعانه علیه تندروهایی که دست به خشونت می‌زنند، عمل خواهیم کرد

* نتنباهو : اختلافات داخلی نمی‌تواند مانع پاسخ ما به دشمنان شود.

* اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس: تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی را محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی بی سابقه و تجاوزی به امت اسلامی و مقدسات آن می دانیم.
* هنیه : اولویت امروز مقاومت در برابر اشغالگری است و وحدت و مقاومت ملی برای رسیدن به پیروزی و شکست پروژه صهیونیستی راهگشاست.

22:16 | شبکه 12 تلویزیون عبری اعلام کرد که شهرداری رژیم صهیونیستی در عسقلان از باز شدن پناهگاههای عمومی خبر داده است.

21:10 | تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که انتظار می رود پاسخ ارتش اسرائیل به حملات موشکی در لبنان و غزه باشد.

21:09 | رسانه های عبری از تعویق زمان برگزاری جلسه کنست تا ساعت 21 و 15 دقیقه خبر دادند

20:41 | تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیات دولت صهیونیستی درباره پاسخ به شلیک موشک از لبنان بدون سوق دادن حزب الله به جنگ تصمیم گیری خواهد کرد.

20:41 | یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه صهیونیستی: وقتی مساله مربوط به امنیت باشد، از دولت برای پاسخ قاطع ارتش کاملا حمایت می کنیم.

20:33 | دستور وزیر جنگ صهیونیست‌ها به ارتش این رژیم درباره حملات راکتی امروز

طبق گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی وزیر جنگ این رژیم به ارتش دستور داده تمامی گزینه‌های ممکن را برای پاسخ به حملات راکتی امروز بررسی کرده و آنها را امشب به کابینه امنیتی تحویل دهد.

19:57 | رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که 3 خمپاره به منطقه ای باز در المطله اصابت کرده است.

19:50 | شبکه 12 تلویزیون صهیونیستی از گلوله باران خمپاره‌ای به طرف روستای المطله در مرز لبنان و رفتن اهالی آن به پناهگاه خبر داد.

19:40 | سازمان همکاری اسلامی شنبه آینده نشست فوق العاده‌ای را در جده برای برسی تجاوزات اسرائیلی به مسجد الاقصی و مردم فلسطین برگزار خواهد کرد.

19:23 | سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام صهیونیست: مکان و زمان پاسخ به حملات موشکی از جنوب لبنان را تعیین خواهیم کرد.

19:20 | سخنگوی ارتش صهیونیستی گفت سخن درباره شلیک موشک از غزه و لبنان است اما تنها طرف اجرا کننده آن حماس است.

19:10 | وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای نسبت به نیت اسرائیل برای تشدید تنش که صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را تهدید می کند، هشدار داد

18:52 | خسارات ناشی از سقوط موشک‌ها در شهرک «شلومی» در شمال فلسطین اشغالی

18:44 | صفی الدین؛ رئیس شورای اجرایی حزب الله:

حمله اسرائیلی به مسجد الاقصی باعث متشنج شدن منطقه خواهد شد

مسجد الاقصی تنها نیست و در پشت سر آن صدها میلیون مسلمان هستند که آماده اند خونشان را فدایش کنند

18:37 | نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در واکنش به موشک باران شمال فلسطین اشغالی از خاک این کشور همه طرف‌ها را به خویشتن داری فراخواند.

18:36 | رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس سرویس‌های امنیت داخلی این رژیم "شاباک" جلسه‌ای امنیتی را برای برآورد اوضاع پس از حمله موشکی به شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی برگزار کردند.

18:33 | «نتانیاهو» راهی وزارت جنگ شد؛ نخست وزیر رژیم اسرائیل بعد از حملات راکتی کم سابقه به شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان به وزارت جنگ این رژیم رفته تا اوضاع را بررسی کند.

18:24 | «هیلل بیتون روزین» خبرنگار شبکه 14 تلویزون رژیم صهیونیستی: زمانی‌که شلیک 9 موشک شبانه از جنوب مهار می شود اما اینبار موشک‌ها از شمال شلیک می‌شوند نشانه ضعف شدید کابینه و ارتش است که بهای این ضعف را شهرک نشینان می پردازند.

18:15 | خبرنگار العالم: ارتش صهیونیستی اعلام کرده است که گروه‌های فلسطینی در لبنان مسئول شلیک موشک به طرف الجلیل هستند.

18:10 | لحظه اصابت موشک به خودروی اسرائیلی در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی

1

18:08 | سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طبق تحقیقات انجام شده، در مجموع 34 موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده که 25 موشک رهگیری و منهدم شده است.

18:00 | خبرنگار العالم از پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی ارتش صهیونیستی در آسمان غزه در ارتفاع بسیار پایین خبر داد

17:59 | روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد که بنا به ارزیابی ها، شلیک موشک در پاسخ به درگیری های چند روز اخیر در اقصی و حملات شبانه پلیس اسرائیلی به مسجد الاقصی انجام شده است.

17:55 | یک مسئول نظامی صهیونیست می گوید که ارتش هنوز سرگرم بررسی اوضاع پس از حملات موشکی از لبنان است اما فرض را بر این گذاشته که گروههای فلسطینی مسئول این حمله هستند.

17:54 | ارتش صهیونیستی اعلام کرد که تا این لحظه هیچ توصیه فوق‌العاده‌ای برای جبهه داخلی وجود ندارد

17:50 | لحظه اصابت موشک به شهرک شلومی در شمال فلسطین.

pKJD1vuGr56TdlwV

17:44 | لحظه اصابت موشک به شهرک «شلومی» در شمال فلسطین اشغالی

1

17:40 | آتش سوزی در محل سقوط موشک در شهرک "شلومی" در شمال فلسطین اشغالی رخ داد

video_2023-04-06_16-07-36.mp4

17:39 | ارتش صهیونیستی از اهالی مناطق مرزی خواست به پناهگاه بروند.

17:34 | شبکه 14 تلویزیون صهیونیستی: جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی موسوم ساعت 20 و 30 دقیقه امشب (به وقت محلی) برگزار خواهد شد.

17:31 | فیلم‌هایی از آتش‌سوزی گسترده در شمال فلسطین

1

2

3

17:30 | رادیو رژیم صهیونیستی: آتش نشانان مشغول خاموش کردن آتش ناشی از اصابت موشک به شمال فلسطین هستند.

17:27 | منابع مطبوعاتی: تغییر مسیر پرواز در شمال فلسطین اشغالی پس از حمله موشکی از لبنان

17:23 | رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنان: گروههای فلسطینی مسئول حملات موشکی از لبنان هستند و نه حزب الله.

17:22 | یک منبع امنیتی لبنان: حدود 30 موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

17:18 | آثار موشکی که از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است

17:18 | آثار ویرانی‌های ناشی از موشک‌باران لبنان در شهرک های شمال فلسطین اشغالی

video454541094.mp4

17:16 | آتش سوزی در محل سقوط موشک در شهرک "شلومی" در شمال فلسطین اشغالی

32

17:11 | خبرگزاری ملی لبنان: توپخانه رژیم صهیونیستی روستاهای القلیله و المعلیه و وادی زبقین در جنوب لبنان را گلوله باران کرده است.

17:10 | شبکه 13 تلویزیون صهیونیستی: ارزیابی ها حاکیست که حماس عامل شلیک موشک از لبنان بوده است.

17:02 | تصاویری از خسارات ناشی از سقوط موشک در شمال فلسطین اشغالی

17:00 | جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای این پاسخ قهرمانانه قدرتمند مقاومت به جنایات و تجاوزات دشمن صهیونیستی را تبریک گفت و تاکید کرد که مقاومت در یک صف واحد در برابر دشمن صهیونیستی است.

16:59 | سخنگوی ارتش صهیونیستی: 34 موشک از لبنان به طرف شهرک های شمالی شلیک شده که 5 فروند آن باعث بروز خسارات مادی و تلفات انسانی شده است.

16:55 | رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که در مدت 10 دقیقه 100 فروند موشک از لبنان به طرف شهرک ها و روستاهای شمال فلسطین شلیک شده است.

16:50 | نتانیاهو خواستار برگزاری جلسه شورای امنیتی هیات دولت صهیونیستی شد.

16:45 | ارتش لبنان تحقیق از نیروهای یونیفل برای مشخص شدن مکان شلیک موشک را آغاز کرده است.

16:40 | خبرنگار العالم: شبکه های غیررسمی عبری از شلیک 20 موشک از لبنان خبر میدهند اما رسانه های رسمی با بزرگنمایی حادثه از شلیک صد موشک خبر دادند.

16:35 | خبرنگار العالم: رسانه‌های عبری در تلاشند تا اینگونه وانمود کنند که شرایط جنگی است.

16:29 | دفتر نتانیاهو: یک نشست امنیتی در سطح بالا برای بررسی تحولات مربوط به این حملات برگزار خواهد شد

16:28 | خبرنگار العالم: دولت های صهیونیستی همواره خواستار جنگ با مقاومت نیستند.

16:26 | خبرنگار العالم: پس از جنگ 21 روزه با غزه رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع جنگ طولانی مدت احساس خطر می کند.

16:25 | تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اکثر موشک های شلیک شده از لبنان از نوع کاتیوشا و گراد بوده است

16:23 | رسانه های عربی به نقل از یک منبع ارتش صهیونیستی گزارش دادند که هنوز به منبع آتش پاسخ داده نشده است

16:22 | فیلمی از خسارات وارد شده به فروشگاهی در الجلیل

1

16:20 | تصاویری شلیک موشک از لبنان به طرف شمال فلسطین اشغالی

1

16:15 | خبرنگار العالم: آماده باش ارتش لبنان و پرواز هواپیماهای شناسایی صهیونیستی

16:10 | خبرنگار العالم: هیچ گروهی مسئولیت شلیک موشک را به عهده نگرفته است.

15:50 | خبرنگار العالم: سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین در شمال فلسطین فعال شده است.

16:00 | شهردار نهاریا در شمال رژیم صهیونیستی تصمیم به گشودن پناهگاههای عمومی گرفته است.

15:55 | شبکه کان رژیم صهیونیستی: حمله موشکی به الجلیل غربی از زمان جنگ دوم لبنان تاکنون بی سابقه بوده است.

15:40 | رسانه های صهیونیستی: اصابت موشک نزدیک یک خودرو در الجلیل به زخمی شدن یک نفر در این شهر انجامید.

15:35 | منابع فلسطینی: شلیک موشک از لبنان به طرف شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین باعث بروز آتش سوزی در این شهرک ها شده است.

15:30 | رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و وزیر امنیت این رژیم تا دقایقی دیگر اوضاع شمال فلسطین را بررسی خواهند کرد.

15:15 | تصاویری از شلیک موشک در آسمان فلسطین اشغالی

1

پربیننده ترین خبرها