بیانیه سازمان همکاری اسلامی درباره قدس و مسجد الاقصی

بیانیه سازمان همکاری اسلامی درباره قدس و مسجد الاقصی
شنبه 19 فروردين 1402 - 14:38

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر تمامی سیاست‌ها و اقدامات اشغالگران اسرائیلی با هدف محو هویت شهر قدس شریف را محکوم و تاکید کرد که مسجدالاقصی فقط عبادتگاه مسلمانان است و اقدامات اشغالگران باعث بی ثباتی امنیت منطقه می شود. 

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رسانه های عربی، حسین طه رئیس سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی این سازمان درباره ادامه حملات و تجاوزگری رژیم اسرائیل - به عنوان قدرت اشغالگر و استعماری نامشروع - علیه مسجدالاقصی گفت: قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی و پایتخت کشور فلسطین است و مسجد مبارک الاقصی با همه گسترده آن فقط عبادتگاه خالص مسلمانان است.

طاها همچنین بر موضع سازمان همکاری اسلامی درباره روند تحولات مسجد الاقصی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دیدار در حالی برگزار می شود که اوضاع شهر قدس شریف و مقدسات اسلامی آن در نتیجه تشدید تجاوزات و تجاوزگری آشکار اسرائیل از طریق یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک نشینان تندرو به مسجد الاقصی و حمله وحشیانه به نمازگزاران در صحن این مسجد شریف و زخمی و بازداشت صدها نفر از آنها، وخیم است. این حملات و تجاوزگری نقض آشکار حرمت اماکن مقدس و آزادی عبادت و کنوانسیون های ژنو و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل است.

رئیس سازمان همکاری اسلامی نسبت به هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس شریف به ویژه مسجد الاقصی هشدار داد و رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کامل عواقب جنایات و تخلفات خطرناک دانست که می تواند به دامن زدن به خشونت و تنش و بی ثبات کردن امنیت و ثبات در منطقه منجر شود.

طه تاکید کرد: تمامی تصمیمات و سیاست های اسرائیل با هدف تغییر وضعیت جغرافیایی و جمعیتی شهر قدس و خدشه وارد کردن به وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس در آنجا هیچ اثر قانونی ندارد و بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل متحد باطل و بی اعتبار تلقی می شود.

پربیننده ترین خبرها