ارتش سودان 177 خدمه نیروی هوایی مصر را از پایگاه مروی تخلیه کرد/ نظامیان مصری با 4 هواپیمای ترابری به کشورشان منتقل می شوند

ارتش سودان 177 خدمه نیروی هوایی مصر را از پایگاه مروی تخلیه کرد/ نظامیان مصری با 4 هواپیمای ترابری به کشورشان منتقل می شوند
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 09:58

دفتر سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان از تخلیه 177 نفر از خدمه فنی نیروی هوایی مصر که در پایگاه مروی در سودان که به دست شبه نظامیان بازداشت شده بودند، خبر داد.

العالم - جهان اسلام

بر اساس بیانیه دفتر سخنگوی رسمی این کشور، با هماهنگی طرف های سودانی و مصری، 177 خدمه فنی نیروی هوایی مصر - که در جریان شورش شبه نظامیان موسوم به «پشتیبانی سریع» در فرودگاه «مروی» بازداشت شده بودند، امروز (پنجشنبه) از فرودگاه دنقلا با 4 هواپیمای ترابری نظامی مصر به این کشور منتقل می شوند.

شایان ذکر است که این خدمه متعلق به نیروی هوایی مصر بر اساس پروتکل آموزشی امضا شده میان دو کشور در سال 2018 در سودان حضور داشتند که بر اساس آن رزمایش های مشترکی بین نیروی هوایی دو کشور برگزار گردید و دور جدید رزمایش (محافظان نیل) نیز برای ماه مه آینده برنامه ریزی شده بود.

از شنبه گذشته، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی موسوم به «پشتیبانی سریع» در مناطق جداگانه سودان در جریان است که بیشتر آنها در خارطوم، پایتخت این کشور متمرکز شده‌اند. هر دو طرف در تلاش برای کنترل مقرهای حیاتی از جمله کاخ ریاست جمهوری در خارطوم، مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقر فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع و تعدادی از فرودگاه های نظامی و غیرنظامی هستند.

پربیننده ترین خبرها