مخالفان نتانیاهو باز هم در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند

مخالفان نتانیاهو باز هم در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند
شنبه 2 ارديبهشت 1402 - 22:06

هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در شنبه های اعتراضی علیه نتانیاهو (امشب/ شنبه شب) برای شانزدهمین هفته متوالی راهی خیابان‌ها شدند و علیه طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی این رژیم و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو اعتراض کردند.

العالم ـ فلسصین اشغالی

بنابر گزارش رسانه های صهیونیستی، هزاران معترض بار دیگر در تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمده و اعتراض خود را به این طرح جنجالی اعلام کردند.

تظاهرات علیه اصلاح نظام قضایی در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده که از مسئولیت ملی سرچشمه می‌گیرد و جلوگیری از چند دستگی بین اسرائیلی‌ها، رای کنست درباره قانون تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد رای تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

به گزارش ایرنا، در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به اصلاح قانون قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح از اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

پربیننده ترین خبرها