واشینگتن‌پست: اوکراین حمله به خاک روسیه را به دلیل نگرانی‌های آمریکا عملی نکرد

واشینگتن‌پست: اوکراین حمله به خاک روسیه را به دلیل نگرانی‌های آمریکا عملی نکرد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 - 07:49

طرح‌های اوکراین بر اساس حملات گسترده در خاک روسیه تهیه شده بود اما آمریکا آن را زیاده‌روی دانست.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه واشینگتن‌پست، اوکراین در پی مخالفت آمریکا طرح‌های تهاجمی علیه روسیه را که برای هفته‌های مقارن با سالروز جنگ آماده کرده بود، عملی نکرد.

به نوشته این روزنامه، طرح‌های اوکراین بر اساس حملات گسترده در خاک روسیه تهیه شده بود اما آمریکا آن را زیاده‌روی دانست و با ابراز نگرانی از واکنش تند روسیه، اوکراین را متقاعد کرد که از انجام این حملات خودداری کند.

اوکراین که در نبرد با روسیه نیازمند کمک‌ها و تسلیحات آمریکا و ناتو است، در پی عدم موافقت آمریکا، طرح تهاجم به روسیه را تعلیق کرد.

واشینگتن‌پست نوشت، اوکراین از جمله طرح تهاجم علیه بندر تجاری نووراسیسک در ساحل دریای سیاه را تدارک دیده بود تا نشان دهد که از توان حمله به عمق خاک روسیه برخوردار است. این طرح‌ها از سوی سازمان اطلاعات نظامی اوکراین به فرماندهی کیریلو بودانوف تهیه شده بود.

واشینگتن‌پست گزارش خود را از جمله با تکیه بر اسنادی از پنتاگون و سایر نهادهای جامعه اطلاعاتی آمریکا که توسط افسر آمریکایی، جک تشیرا، به اینترنت درز کرد، تهیه کرده است.

این در حالی است که دبیرکل ناتو این هفته ابراز «اطمینان» کرد که کی‌یف آماده بازپس‌گیری اراضی خود است. گزارش‌های نظامی از استقرار نیروهای اوکراینی در ساحل شرقی رودخانه دنیپر برای آغاز حمله‌ای است که از مدت‌ها پیش انجام آن در میانه فصل بهار، پیش‌بینی شده بود.

پربیننده ترین خبرها