شناسایی ویروس آبله میمون پاکستان را به حالت آماده باش درآورد

شناسایی ویروس آبله میمون پاکستان را به حالت آماده باش درآورد
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 10:09

وزارت بهداشت پاکستان پس از تائید شناسایی دو مورد جدید ابتلا به ویروس آبله میمون در پایتخت این کشور، وضعیت آماده باش در تمامی فرودگاه‌های پاکستان را اعلام کرد.

العالم - آسیا

رسانه‌های پاکستانی به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات عمومی این کشور گفتند که علائم ویروس آبله میمون در دو مسافر بازگشتی پاکستان از عربستان شناسایی شده است.

ابتلای دو تبعه پاکستانی به ویروس آبله میمون پس از بازگشت به اسلام‌آباد تائید و هم اکنون قرنطینه شدند. مسئولان پاکستانی گفتند که شناسایی و ردیابی افراد احتمالی مبتلا به این بیماری ادامه دارد.

در همین حال وزارت بهداشت پاکستان دستورالعمل آماده باش در تمامی فرودگاه‌های بین المللی در این کشور را صادر کرده است تا اقدام فوری برای شناسایی مبتلایان احتمالی به آبله میمون صورت بگیرد.

آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر و شبیه به آبله انسان است و اولین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌هایی که برای تحقیق نگهداری می‌شدند، کشف شده است و اولین مورد آبله میمون در انسان نیز در سال ۱۹۷۰ میلادی شناسایی شد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت «آبله میمون متفاوت از ویروس کرونا و فقط تحت شرایط ارتباط نزدیک با فرد بیمار منتقل می‌شود»، به این ترتیب افرادی که با فرد بیمار ارتباط نزدیک داشته‌اند بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

علائم شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی و کمر، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است همچنین ممکن است شامل بثورات پوستی باشد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها