تاثیر حملات سایبری به نهادهای رژیم صهیونیستی بر واقعیت این رژیم

تاثیر حملات سایبری به نهادهای رژیم صهیونیستی بر واقعیت این رژیم
جمعه 8 ارديبهشت 1402 - 16:45

کارشناسان براین باورند که نهادهای اصلی در رژیم اشغالگر صهیونیستی دیگر از حملات سایبری در امان نیستند که خسارات شدید برای آنها به دنبال دارد و کمترین آن قطع برق در مناطقی گسترده بود که روز پنج شنبه رخ داد و این حملات نشان داد که ادعاهای توخالی مقامات صهیونیست درباره توانایی حفاظت الکترونیکی، تنها رجزخوانی است.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناسان امور خاورمیانه می گویند که حملات سایبری به نهادهای حیاتی در داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان داد که رژیم اشغالگر با این واقعیت جدید روبرو است که این رویارویی تنها به بعد نظامی محدود نمی شود، بلکه بعد جدیدی به نام بعد سایبری به خود گرفته است.

کارشناسان افزودند: حملات سایبری نشان داد که یک خلأ اساسی در زمینه حفاظت از نهادهای مدنی رسمی و خصوصی این رژیم در برابر حملات سایبری وجود دارد.

ناظران تاکید دارند که حملات سایبری به نهادهای حیاتی در رژیم اشغالگر صهیونیستی این پیام را به همراه دارد که سرویس‌های امنیتی این رژیم در مسیر تندباد هستند ، بدین معنا که در صورت رویارویی جدی تر، در معرض حملات سایبری بزرگ‌تر قرار می‌گیرند.

به گفته کارشناسان، این حملات بخشی از اهداف مقاومت است و آنها را در نقشه هدف قرار داده تا در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

آنها معتقدند که این حملات سایبری به وضوح نشان داد معادلات توازن قدرت تغییر کرده و عقب نشینی خفت بار رژیم اشغالگر در همه سطوح نشان داد که برتری از آنِ رزمندگان مقاومت است.

کارشناسان امنیتی اذعان می کنند که حملات سایبری از سوی نهادی صورت گرفته است که با برنامه و هدف خود بنا دارد تا به اشغالگران درس عبرت بدهد.

این کارشناسان خاطرنشان می کنند که رژیم اشغالگر که ظاهرا از نظر فناوری پیشرفته تلقی می شود، بسیار شکننده است، به ویژه اینکه مدعی است تمامی خدمات و زیرساخت های خود را در اینترنت قرار داده است، بنابراین حملات سایبری می تواند آسیب زیادی به آن برساند همان گونه که تاکنون توانسته شکنندگی آن را از درون، آشکار کند.

ناظران تأکید می‌کنند که حملات سایبری بر تمامی نهادهای رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله شین بت، موساد، حساب «بنیامین نتانیاهو» و سایت‌های اسرائیلی تأثیر منفی گذاشته است و سرویس‌های امنیتی این رژیم را در مسیر تندباد و یک جنگ امنیتی تمام عیار قرار داده است.

به گفته کارشناسان امنیتی، شکاف داخلی موجود در داخل این رژیم در سرزمین های اشغالی در تصرف و عملکرد نهادهای نظارتی امنیتی، نظامی و اطلاعاتی نمابان شد؛ به طوری که نتوانستند نهادها را از نفوذ سایبری در امان نگه دارند.

از سوی دیگر، حملات سایبری به نهادهای حیاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی، ضعف و شکنندگی این رژیم را برای افکار عمومی آشکار کرد.

کارشناسان می گویند که حملات سایبری به نهادهای حیاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی بازتاب منفی تلاش این رژیم برای خنثی کردن عزم جوامع عربی و اسلامی در مقابله با رزیمی است که ادعایی پوچی همچون شکست ناپذیری داشت.

به گفته کارشناسان داده‌های میدانی نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر شاهد افول همه نهادهای حیاتی، نظامی و سایبری است و همزمان مقاومت متقاعد شده است که رژیم اشغالگر آن‌طور که تبلیغ می‌کند، یک رژیم شکست‌ناپذیر نیست.

کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که رژیم اشغالگر از در بعد فکری و عملیاتی با شکست آشکاری مواجه شده و از سوی دیگر ، قدرت طرف مقابل یعنی فلسطینی‌ها، اعراب و مقاومت در منطقه رو به افزایش است.

پربیننده ترین خبرها