صنعا یک سرلشکر ائتلاف سعودی را در اقدامی انساندوستانه آزاد کرد

صنعا یک سرلشکر ائتلاف سعودی را در اقدامی انساندوستانه آزاد کرد
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 21:15

کمیته امور زندانیان یمن از آزادی سرلشکر فیصل رجب فرمانده ائتلاف سعودی در اقدامی انساندوستانه خبر داد.

العالم یمن

ابتکار یکجانبه اعلام شده از سوی کمیته امور زندانیان یمن شامل آزادی سرلشکر فیصل رجب، فرمانده نظامی وفادار به ائتلاف سعودی شده است زیرا آزادی وی – بر اساس اعلام کمیته – به موجب توصیه های عبدالملک الحوثی و احترام به هیات قبلی استان های ابین ،شبوه و البیضا است که اخیرا برای میانجی گیری برای آزادی سرلشکر رجب پس از نادیده گرفتن نام وی در لیست های مبادله توسط نیروهای ائتلاف، به صنعا آمده بودند.

یمنعبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته امور زندانیان صنعا گفت: سرلشکر فیصل رجب عفو شده و آزاد می شود . به شما اطمینان می دهیم که نام سرلشکر فیصل رجب فقط در یکی از ده دور مذاکرات میان ما و طرف دیگر مطرح شد.

شیخ سالم الجنیدی، یکی از رهبران قبیله استان ابین، گفت: ما از ابتکار عبدالملک بدرالدین الحوثی و وفاداری وی ، قدردانی کرده و برایش ارزش قائلیم.

همزمان با این اقدام، صنعا برای اثبات جدیت خود در تکمیل مذاکرات پرونده زندانیان و بقیه پرونده های بشردوستانه ، آمادگی خود را برای یک معامله مبادله جامع اعلام کرد، به ویژه اینکه قبلاً چندین طرح در این زمینه ارائه کرده که آخرین مورد آزادی 77 زندانی چند روز پیش به مناسبت عید سعید فطر بود.

احمد ابوحمراء، یکی از اعضای کمیته امور زندانیان صنعا، گفت: " صنعا و رهبرانش به دنبال صلح هستند. و برخی ابتکارات ما، به صورت یکجانبه، از ابتدای سال 2018 از زمان پرونده زندانیان و همچنین همه پرونده ها ارائه شده است

چنین گام‌ها و ابتکارات رهبران صنعا - به عقیده بسیاری - با توجه به پیچیدگی‌های مذاکرات مدت دار از چند هفته‌ پیش میان صنعا و ریاض با میانجیگری عمان، تاکیدی بر میزان حسن نیت آنان برای اعتمادسازی و موفقیت‌آمیزبودن تلاش‌های روند صلح است. زیرا اخبارحاکی از پیشرفت این مذاکرات است، که اخیراً موارد اختلافی جدید باعث به تعویق افتادن توافق آتش بس طولانی مدت که شامل راه حل های بشردوستانه است، شده است.

انتظار می‌رود صنعا در روزهای آینده شاهد حرکت دیپلماتیک با دیدار هیئت‌های سعودی و عمانی برای حل پرونده آتش‌بس و بررسی پرونده‌های دیگر از جمله نقشه راه حل نهایی توقف جنگ و تشکیل دولت انتقالی باشد.

پربیننده ترین خبرها