برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن+ تصاویر

برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن+ تصاویر
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 - 22:54

نیروهای مسلح یمن یک مانور بزرگ تحت عنوان «وفاداری به فرمانده شهید» برگزار کردند.

العالم - یمن

به گزارش شبکه المسیره، این مانور توسط منطقه چهارم نظامی و با حضور یگان‌های همه تشکیلات و نهادهای نظامی نیروهای مسلح یمن با موفقیت برگزار شد.

یک منبع نظامی یمن درباره این مانور گفت: این یکی از بزرگترین تمرین های نظامی نیروهای مسلح یمن است که در مساحتی به وسعت ۱۰۰ کیلومتر مربع انجام شد.

این منبع نظامی افزود: در این رزمایش، حمله به مواضع و پایگاه های فرضی آمریکا و "اسرائیل" شبیه سازی شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این رزمایش، بالابردن آمادگی جنگی و عملیات هجومی به مواضع دشمن بود.

نیروهای مسلح یمن روز اوایل فروردین ماه رزمایشی را با حضور یگان‌های نظامی این کشور و استفاده از انواع سلاح‌های یمنی برگزار کردند.

در این رزمایش که به مناسبت نهمین سالگرد ایستادگی در برابر ائتلاف سعودی برگزار شد، حمله به هدف‌های متنوع از جمله کوهستانی، بیابانی و مناطق جنگلی شبیه‌سازی شد.

یگان‌های نظامی از جمله پیاده‌نظام، یگان‌های زرهی، مهندسی، پدافند، پهپادی و موشکی با همکاری کامل و در نهایت آمادگی این رزمایش را برگزار کردند.

نیروهای شرکت کننده در این رزمایش با فرض وجود نیروی هوایی دشمن و متخاصم و در نظر گرفتن مقاومت شدید دشمن توانستند تمامی اهداف تعیین شده را محقق کنند.

عربستان از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها