بانک اهداف اشغالگران .. شهادت 4 کودک در حمله به غزه

بانک اهداف اشغالگران .. شهادت 4 کودک در حمله به غزه
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 - 23:18

وزارت بهداشت غزه امروز سه شنبه آمار تلفات حملات به باریکه غزه را 13 شهید از جمله 4 کودک اعلام کرد.

العالم- فلسطين

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، میار و برادرش علی برای شرکت در مراسمی و گذراندن لحظات شادی در مدرسه خود به نام «سردمداران و فرماندهان » قرار ملاقات گذاشتند، اما سفر آنها به ابدیت پیوست . ”

«هاجر البهتینی» نیز بامداد سه‌شنبه در بمباران باریکه غزه، به شهادت رسید.

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند هاجر البهتینی دختر 5 ساله ، دختر خلیل البهتینی، فرمانده گردان های قدس، به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به شهادت رسید.

برخی فعالان، تصویری از هاجر کوچک را در صفحات شبکه های اجتماعی، منتشر می کنند که در کنار همسالان خود در مهدکودکی در نوار غزه خوشحال به نظر می رسد.

اما هاجر البهتینی امروز در مدرسه خود حاضر نخواهد شد ، زیرا در میان چند کودکی بود که 40 جنگنده اسرائیلی صبح سه شنبه چندین تن آتش بر سرشان ریختند.

بیانیه وزارت بهداشت باریکه غزه از شهادت یک دختر خبر داده که با شهادت وی ، شمار شهدا به 13 نفر افزایش یافت و حدود 20 شهروند نیز بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه زخمی شدند.

این بیانیه با اشاره به اینکه شماری زن و کودک در میان قربانیان هستند، خاطرنشان کرد که " تیم های اورژانس همچنان به انتقال قربانیان از مناطق مورد هدف اشغالگران ادامه می دهند."

در این بیانیه آمده است : همانطور که بیشترشهدا کودک و زن بودند، نیمی از زخمی ها نیز از میان آنان بود.

گزارش ها از غزه حاکی از زخمی شدن 20 نفر در این حملات است.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد جسد پسری را در سردخانه بیمارستان الشفا در غزه، جایی که عزاداران در آن تجمع کرده بودند، دیده است.

حسابی در توییتر یک عکس خانوادگی منتشر کرد و نوشت: «یک خانواده از ثبت احوال پاک شده اند... همه افراد حاضر در عکس شهید شده اند».

فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خبر شهادت دندان‌پزشک معروفی که در خانه‌اش در جریان حملات هوایی شهید شد ، اعلام کردند و او را دوستی وفادار و مردی فروتن توصیف کردند.

برخی ویدئوها نیز دود و شعله‌های آتش را نشان می دهد که آسمان شب را روشن می‌کند، در حالی که ماشین‌های آتش‌نشانی به سمت ساختمانی هجوم می‌آورند که در حملات آسیب دیده است. یکی از امدادگران به دختری که به نظر مضطرب بود ، اطمینان داد و گفت: "همه خانواده ات سالم هستند، نگران نباش."

با توجه به انفجار چندین تن مواد منفجره، تصمیم گرفته شد « مدارس باریکه نوار غزه ، برای حفظ امنیت دانش‌آموزان در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه تعطیل شود».

فهرست اسامی شهدا:

حساب "غزه اکنون" اسامی 12 شهید را به شرح زیر منتشر کرده است ::

1- طارق ابراهیم محمد عزالدین.

2 - علی طارق ابراهیم عزالدین.

3 - میار طارق ابراهیم عز الدین.

4- خلیل صلاح خالد البهتینی.

5- یوسف جمال صابر خصوان.

6- جمال صابر محمد خصوان.

7- دانیه علا عطا عداس.

8- هاجر خلیل صلاح البهتینی.

9 - مرفت صالح محمد خصوان.

10- لیلا مجدی مصطفی البهتینی.

11- جهاد عبدالحافظ غنام.

12- وفاء شدید الغنام.

پربیننده ترین خبرها