رزمایش موشکی آمریکا و ناتو در اقیانوس اطلس

رزمایش موشکی آمریکا و ناتو در اقیانوس اطلس
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402 - 04:11

همزمان با تشدید فعالیت‌های روسیه در شمال اروپا، ایالات متحده و متحدانش در ناتو رزمایش موشکی را در شمال اقیانوس اطلس برگزار کردند.

العالم-آمریکا

همزمان با افزایش حضور نظامی روسیه در آب‌های بین‌المللی نزدیک شمال اروپا، ایالات متحده و متحدان این کشور در ناتو یک رزمایش موشکی را در شمال اقیانوس اطلس برگزار کردند.

وبگاه «استرایپس» روز سه شنبه به نقل از ناوگان ششم آمریکا در منطقه نوشت که این رزمایش که «سپر قدرتمند» نام دارد شامل شلیک مستقیم علیه موشک‌های فرا صوت و بالستیک، نیروهای دریایی ایالات متحده و اروپاست. فنلاند، عضو جدید ناتو، حضور قابل توجهی در این رزمایش دارد. در این رزمایش در مجوع ۱۳ کشور حضور دارند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که کشتی تجسسی روسیه روز جمعه در حال خروج از دریای مدیترانه از مسیر تنگه جبل الطارق مشاهده شد. در روزهای گذشته نیز ۷ کشتی روسی در «دریای شمال» نزدیک نروژ مشاهده شدند.

وزیر دفاع ایرلند جنوبی نیز اظهار داشت که حضور کشتی‌های روسی در سواحل جنوبی این کشور را تهدید قلمداد نمی‌کند. «مایکل مارتین» وزیر دفاع ایرلند جنوبی، کشور واقع در شمال غربی اروپا گفت که حضور چهار فروند کشتی روسی در سواحل این کشور را تهدید نمی‌داند.ارتش ایرلند جنوبی تایید کرده‌ که چهار کشتی روسی، از جمله یک کشتی نیروی دریایی این کشور در سواحل جنوبی و در منطقه اقتصادی ایرلند مشاهده شدند.

به نوشته این منبع خبری، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که این رزمایش شامل بیش از ۲۰ کشتی جنگی، ۳۵ هواپیمای نظامی و ۴۰۰۰ پرسنل خواهد بود. جنگنده‌های «اف-۱۶» و «اف-۳۵» ارتش آمریکا نیز در این رزمایش حضور دارند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که به دنبال تقابل هوایی جنگنده روسی با یک فروند هواپیمای جاسوسی لهستان در روزهای اخیر، ناتو ازافزایش سطح آمادگی گشت هوایی این ائتلاف خبر داد.

یک مقام ناتو رزو دوشنبه گفت، به دنبال تقابل جنگنده روسی با یک هواپیمای لهستانی، یگان‌های گشت هوایی ناتو سطح آمادگی خود را افزایش داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها