تداوم اعتراضات صهیونیستها؛ مذاکرات نتانیاهو با مخالفان در بن بست

تداوم اعتراضات صهیونیستها؛ مذاکرات نتانیاهو با مخالفان در بن بست
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 20:46

یک رسانه صهیونیست از تداوم ناآرامی‌ها و اعتراضات صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی و بن بست در مذاکرات ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان بر سر لوایح خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با اشاره به برگزاری راهپیمایی صهیونیستها علیه کابینه حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو در شامگاه امروز (شنبه) نوشت: اعتراضات علیه تغییرات قضائی در حالی وارد هفته بیستم شد که مذاکرات برای پایان دادن به این وضعیت با بن بست مواجه شده است.

براساس بیانیه مخالفان، راهپیمایی علیه کابینه نتانیاهو، شنبه شب در تل آویو، اشدود، بیت المقدس، حیفا و ۱۵۰ نقطه دیگر برگزار خواهد شد.

مخالفان از یائیر لاپید نخست وزیر سابق و بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی خواستند که از مذاکرات با کابینه حاکم خارج شوند زیرا نتانیاهو قصد دارد مذاکرات را برای وقت کشی ادامه دهد.

مخالفان صهیونیست اکنون علاوه بر اعتراض به لایحه تغییرات قضائی، به لایحه بودجه نیز اعتراض دارند و معتقدند که این بودجه در جهت کمک به هم حزبی های نتانیاهو در میان احزاب تندروی ارتدکس تنظیم شده است.

میانجی‌گری دفتر رئیس رژیم صهیونیستی برای حل اختلاف ائتلاف حاکم بر این رژیم با مخالفان درباره لایحه «تغییرات قضائی» تاکنون بی‌نتیجه بوده و این اختلافات همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» چهارشنبه در گزارشی، از برگزاری نشست موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضائی در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشته بود که مخالفان این لایحه با هرگونه توافق مقطعی با کابینه حاکم موافق نبوده و همچنان رویکرد «همه» یا «هیچ» را در پیش گرفته اند.

حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی به رهبری گانتس که از مخالفان لایحه تغییرات قضائی است، در بیانیه ای اعلام کرد که این حزب در قبال سیاسی کردن نظام قضائی (رژیم صهیونیستی) مصالحه نخواهد کرد.

حزب اتحاد افزود: متاسفانه هیچ پیشرفت و توافقی برای حل مساله حاصل نشده و تا زمانی که موضوع «کمیته های انتخاب قضات» حل نشود، باز هم توافقی به دست نمی آید.

در مقابل، «سیمچا روتمن» از اعضای حزب «صهیونیسم دینی» و از طراحان لایحه تغییرات قضائی، سه شنبه عصر اعلام کرد که درباره رسیدن به توافق با مخالفان، خوش بین نیست.

وی بر اجرای لایحه تغییرات قضائی، حتی بدون تامین نظر مخالفان تاکید و اضافه کرد که این افراد بدون توجه به هزینه های سنگین اعتراضات برای (رژیم صهیونیستی)، همچنان دوست دارند که اعتراضات را ادامه دهند.

مذاکرات مخالفان و موافقان لایحه تغییرات قضائی در رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از سرگرفته شد و در ابتدا، مشاوران رئیس رژیم صهیونیستی مذاکرات جداگانه ای را با هر کدام از طرفین برگزار کردند و سپس دو طرف در محل دفتر «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم، با یکدیگر مذاکره کردند که این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش ایرنا، سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

معترضان می‌گویند که لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی (ادعای صهیونیستها) وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

تصویب این لایحه به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد، اما معترضان تأکید بر لغو کامل این لایحه دارند.

پربیننده ترین خبرها