در گفتگو با العالم مطرح شد؛

النهضه تونس: حتی در صورت بازداشت رئیس حزب، همچنان قوی و منسجم می مانیم

النهضه تونس: حتی در صورت بازداشت رئیس حزب، همچنان قوی و منسجم می مانیم
سه شنبه 2 خرداد 1402 - 20:25

عضو دفتر اجرایی جنبش النهضه تونس گفت: حتی درصورت بازداشت رئیس این حزب توسط نظام، حزب منسجم و قدرتمند  باقی می ماند و از مواضعش عدول نمی کند.

العالم تونس

"بلقاسم حسن" در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود: راشد الغنوشی رئیس جنبش با اشاره به خطر کنار زدن مخالفان در تونس که مغایر با روحیه همزیستی مسالمت آمیز مردم این کشور است، آن را عامل شعله ور شدن جنگ داخلی دانست. به همین دلیل برخی از رسانه ها در آن زمان ادعا کردند که الغنوشی تهدید به جنگ داخلی کرده که باعث شد دادستانی حکم بازداشت وی را صادر کند.

عضو دفتر اجرایی جنبش النهضه توضیح داد که پس از آن یک نشست مطبوعاتی در داخل مقر جنبش برگزار شد و هنگام خروج وی از مقر النهضه به همراه محمد جومانی از اعضای جنبش بازداشت شد. این بازداشت دو یه سه روز بیشتر ادامه نداشت.

حسن تصریح کرد که بازداشت وی در ماه رمضان صورت گرفته بود و در زمانی بود که جنبش النهضه نشست هایی برای اعلام همبستگی با بازداشت شدگان سیاسی برگزار کرده بود.

حسن یادآور شد: الغنوشی در مراسم تشییع یکی از اعضای النهضه فقط گفته بود که از طاغوت نمی ترسد اما وی را متهم کردند که قصد بر هم زدن امنیت و اقدام علیه پلیس تونس را دارد.

وی تصریح کرد: الغنوشی در دادگاه منظورش از کلمه طاغوت را تشریح کرد که باعث شد آزاد شود اما پس از مدتی مجددا علیه وی اقامه دعوی شد که غیابا به یک سال زندان و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ هزار دینار تونسی محکوم شد.

حسن درباره این شایعه که الغنوشی در زندان وضعی بهتر از سایر زندانیان دارد، گفت: در زندان وضع خوب برای هیچ زندانی وجود ندارد و با وی مانند بقیه زندانیان رفتار می شود.

وی درباره تاثیر بازداشت الغنوشی بر حزب گفت: به رغم بازداشت رئیس این حزب توسط نظام، حزب منسجم و قدرتمند باقی می ماند، امتیاز نمی دهد و از مواضعش عدول نمی کند، این بازداشت در واقع هدف قرار دادن جنبش است اما تاثیری بر اراده جنبش برای احیای دمکراسی در تونس نمی گذارد.

پربیننده ترین خبرها