پشت پرده تشدید تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران

پشت پرده تشدید تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 22:45

خبر: هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر گفت: ایران بیش از هر زمان دیگری در غنی سازی اورانیوم پیشرفت کرده است. تحولاتی منفی در دور دست مشاهده می شود که ممکن است نیاز به اقدام نظامی داشته باشد.

تحلیل:

- ما نمی دانیم رژیم صهیونیستی چگونه می تواند به این سادگی قصد حمله به ایران را از نظر نظامی آشکار کند، در حالی که مشهور است که این رژیم همه حملات خود را بدون هشدار قبلی به کشورهای منطقه انجام داده است، بنابراین تهدیدات آن را فقط می توان در زمره داد و فریادی از سر وحشت و به منظور جلب حمایت بیشتر پدرخوانده آمریکایی خود تفسیر کرد.

- بیش از دو دهه است که سران رژیم صهیونیستی «تأکید می‌کنند» که ایران 6 ماه یا یک سال با بمب هسته‌ای فاصله دارد؟! بدون آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی که تاسیسات هسته ای ایران را تحت بازرسی شبانه روزی قرار داده است، ادعاها و دروغ های صهیونیست ها را تایید کند. امروزه آنها از غنی سازی 99 درصدی در ایران سخن می گویند در حالی که این ادعا را نخست آژانس بین المللی انرژی اتمی تکذیب کرد. ایران زمانی که اورانیوم را تا 60 درصد غنی سازی کرد، آن را رسما اعلام کرد و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را در جریان قرار داد. ایران در برنامه صلح آمیز هسته ای خود چیزی برای پنهان کردن ندارد.

- سران رژیم صهیونیستی و تمامی صهیونیست ها از زمانی که سرزمین دیگران را اشغال کرده اند، همواره در وحشت به سر می برند و این حالت رعب و وحشت معمولاً ویژگی دزدان و قاتلان است در حالی که داد و فریاد آنها را از این وضع نجات نخواهد داد، همان گونه که حمایت بیشتر آمریکا را از آنها به همراه نخواهد داشت، زیرا پدرخوانده آمریکایی در بحران اوکراین غرق شده است و ممکن است در بحران تایوان نیز بیشتر درگیر شود و در نتیجه نمی تواند جبهه های دیگری را به خاطر "اسرائیل" بگشاید.

- نکته مهمی که سران رژیم صهیونیستی متوجه نشده اند، این است که زمانه تغییر کرده است همان گونه که معادلات بین المللی و مراکز قدرت در منطقه و نیز در جهان تغییر کرده است. رژیم صهیونیستی دیگر «ارتش شکست ناپذیر» ندارد و نمی‌تواند حمله کند و قتل‌عام کند، بدون اینکه دو چندان به آن ضربه وارد شود. مهمتر از این موضوع آن است که سران این رژیم هنوز متوجه نشده اند که آمریکا دیگر تنها قطب قدرت در جهان و نیز اولین و آخرین تصمیم گیرنده در آن نیست.

- محور مقاومت و در راس آن ایران، سردرگمی، وحشت و اضطراب وجودی صهیونیست ها را مشاهده می کند، وضعیتی که در صورت تداوم، وجود صهیونیست ها را از درون می فرساید، بدون اینکه محور مقاومت به خود زحمت دهد که حتی یک گلوله به آنها شلیک کند.

پربیننده ترین خبرها