آیا "اسرائیل" به ایران حمله خواهد کرد؟

آیا
شنبه 6 خرداد 1402 - 11:22

طی روزهای گذشته تهدیدات سران رژیم صهیونیستی علیه ایران شدت گرفته است تا جایی که کانال 12 تلوزیون این رژیم در برنامه ای به بررسی سناریوی حمله احتمالی این رژیم با همراهی یا بدون همراهی آمریکا به تأسیسات هسته ای ایران مبادرت کرده است. در این سناریو حتی به جزئیات این حمله و زمان مناسب برای آن هم پرداخته شد.

العالم - تحلیل روز

تهدیدات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی علیه ایران، چیز تازه ای نیست و از حدود دو سال پیش به اوج خود رسیده است. همان زمان بود که نفتالی بنت، نخست وزیر سابق این رژیم اعلام کرد که این رژیم با صرف نظر از پیشرفت هایی که در مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی حاصل شده است به این کشور و متحدانش در منطقه حمله خواهد کرد. همزمان بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم تهدید کرد که ارتش این رژیم برنامه های خود را برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران به روزرسانی کرده و آماده حمله است.

در این بین "آویو کوخاوی"، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "ارتش تدابیر لازم را برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران تدارک دیده است و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، اجرای مجموعه متنوعی از تهدیدات را امکان پذیر کرده است".

نکته جالب توجه این است که تهدیدات این رژیم در آن زمان با انتشار خبرهایی از برگزاری نشست هایی بین نمایندگان 5+1 و ایران برای بازگشت آمریکا به برجام همزمان شده بود. روشن است که این مسأله برای ما دیگر عادی شده است زیرا در طی سالیان گذشته با هر تحول و پیشرفتی در سطح منطقه و جهان که باعث احساس ناامنی، ترد شدگی یا انزوا در این رژیم شده، این رژیم همواره به تهدید متوسل شده است.

ایران در آن زمان هیچ عکس العملی در قبال آنها نشان نمی داد چون می دانست که پوچ و توخالی هستند و صرفا مصرف داخلی دارند یا اینکه مخاطب اصلی آنها، امریکا به عنوان ناظر بود. در این بین واکنش برخی سران این رژیم به این تهدیدها جالب بود؛ ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق این رژیم در گفتگو با روزنامه معاریو در سال 2021 اذعان کرده بود که این رژیم هرگز دست به حمله به نظامی گسترده علیه ایران نخواهد زد. وی گفته بود: "راهی که بنت در پیش گرفته است هرگز به سرانجام نخواهد رسید.. به نظر می رسد دولت کنونی فقط می خواهد ثابت کند که در مقابل خط و مشی دولت سابق (کابینه نتانیاهو) کم نمی آورد."

وی در این گفتگو تصریح کرده بود: "معتقدم که از 10 سال پیش تا الان، بالا بردن بودجه ارتش برای اجرای سناریوی حمله به ایران، صرفا هدر دادن میلیاردها دلار است. من توصیه می کنم برای کاری که امکان انجامش وجود ندارد، پول هدر ندهید، اسرائیل هیچ وقت به ایران حمله نظامی گسترده نمی کند. تمام این رزمایش های نظامی و هیاهویی که اسرائیل راه می اندازد صرفا برای ترساندن دولت آمریکاست " .

تهدیدهای جدید این رژیم هم همزمان با تحولات و تغییرات جدیدی که خلاف اهداف و مطامع این رژیم در منطقه است، صورت گرفته است؛ از جمله می توان به توافق ایران و عربستان، مذاکرات جاری بین نمایندگان مصر و ایران، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، عملیات شهادت طلبانه در مجیدو و تحلیل رفتن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی پس از عملیات "انتقام آزادگان"، رزمایش های نظامی حزب الله در سالگرد پیروزی و آزادسازی جنوب لبنان، ظهور مقاومت در کرانه باختری – که این رژیم را به وحشت انداخته است – و کابوس وحدت جبهه های فلسطین و در نهایت اعلام مخالفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با سفر نتانیاهو به واشنگتن، اشاره کرد.

روزنامه "ماکور ریشون"، چاپ رژیم صهیونیستی در سرمقاله ای با عنوان "آیا اسرائیل آماده جنگ است" می نویسد: "ایران به عنوان یک ابرقدرت منطقه ای به رسمیت شناخته شده است و ائتلاف های آن با چین و روسیه و روابطش با برخی کشورهای عرب نگران کننده است.. اسرائیل آماده حمله به ایران نیست بلکه خود را صرفا درگیر نشریات زرد کرده است".

"سناریویی که در روزنامه های اسرائیلی درباره حمله به ایران، تعریف شده است به تمام جزئیات این حمله اشاره کرده است اما هیچ اشاره ای به عکس العمل ایران به این حمله نکرده است. واکنش ایران به این حمله چه خواهد بود؟ آیا جنگنده های اسرائیلی سالم برمی گردند؟ و اگر سالم برگشتند آیا فرودگاهی باقی خواهد ماند که در آن فرود بیایند؟ آیا اصلا اثری از شهرهایی مثل تل آویو و حیفا باقی خواهد ماند؟"

اگر سران این رژیم واقعا قصد حمله به ایران را دارند چرا آن را افشا می کنند؟ و چرا جزئیات و نقشه های این حمله را فاش می کنند؟ روشن است که همه این تهدیدها ناشی از نوعی ترس مرگبار و شکسته شدن قواعد درگیری کنونی توسط محور مقاومت است که در روزهای اخیر از دفاع به حمله روی آورده است در حالی که این رژیم بر عکس، از حمله به دفاع متوسل شده است؛ در نتیجه سران این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر این ترس، هیچ چاره ای ندارند جز اینکه اینگونه به هیاهو متوسل شوند.

ایران به روش خاص خود به فریادهای هیستریک "اسرائیل" پاسخ می دهد و در وهله اول موشک بالستیک "خیبر" را با 2000 کیلومتر برد و با کلاهک یک و نیم تنی رونمایی می کند؛ از جمله قابلیت های این موشک قابلیت کنترل کلاهک آن و تصحیح مسیر در میانه راه در خارج از جو است. این موشک همچنین به تکنولوژی پیشرفته ای مجهز است که امکان شناسایی و رهگیری را توسط پدافند دشمن از بین می برد و این چنین ایران بدون سر و صدا و هیاهو پاسخ تهدیدهای رژیم صهیونیستی را داده است.

اینطور که پیداست، تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران به جای این که ایران را بترساند مایه وحشت و هراس جبهه داخلی خود آنها شده است. به طوری که سخنگوی این رژیم برای آرام کردن صهیونیست ها گفته است: "درست است که اوضاع منطقه نگران کننده است اما اظهارات اخیر دلیل بر آغاز جنگ با لبنان یا حمله قریب الوقوع به ایران نیست"!!

  • سعيد محمد

پربیننده ترین خبرها