کشف بمب در فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو

کشف بمب در فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو
پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 10:09

نیروهای امنیتی فرودگاه بن‌گوریون از کشف بمب جاسازی شده در یک خودرو در این فرودگاه خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از کشف یک بمب در بزرگترین فرودگاه بین‌المللی این رژیم واقع در حومه شهر «لد» و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی تل‌آویو خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از کشف یک بمب در فرودگاه «بن‌گوریون» در عصر روز چهارشنبه (۳۱ می)، خبر داد و نوشت که نیروهای امنیتی فرودگاه موفق به کشف این بمب شده‌اند که در داخل یک خودرو در فرودگاه جاسازی شده بود.

بر اساس این گزارش، این حادثه امنیتی، هیچ تاثیری بر روند فعالیت فرودگاه و زمان پروازها نداشت و تنها بخشی از پارکینگ خودروها در داخل فرودگاه بسته شد.

یدیعوت در ادامه نوشت که به نظر می‌رسد، این یک اقدام جنایی باشد زیرا گفته می‌شود که دلیل آن درگیری و تسویه حساب میان دو مجرم بوده است.

«متانیاهو انگلمن» بازرس «حکومتی» رژیم صهیونیستی سه‌شنبه (۱۶ می)، درباره شکاف‌های امنیتی در فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون هشدار دادهو ادعا کرده بود که این شکاف‌ها به «مجرمان تروریست» در فلسطین اشغالی و خارج از آن فرصت می‌دهد که به «اسرائیل» نفوذ کنند.

بخش‌های از این گزارش منتشر شده و بخش‌های دیگر که منتشر نشده، «محرمانه» اعلام شده و به مقامات مسئول رژیم صهیونیستی ابلاغ شد.

این بازرس و ناظر رژیم صهیونیستی افزود: این شکاف‌های امنیتی ناشی از عدم اجرای دستورات وزارت مسکن و مهاجرت از سوی مدیریت فرودگاه بن گوریون برای رفع نقاط ضعف نظارت بر مرزها است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز نوشت که وزارت مسکن و مهاجرت تایید کرده که فرودگاه بن گوریون طبق فهرست‌های موجود به دستورالعمل‌ها پایبند نبوده؛ اما اقدامات لازم برای مسؤول ذیربط توضیح داده شده است.

بازرس و ناظر حکومتی رژیم صهیونیستی در ادامه، ضمن تاکید بر ضرورت تسریع حل و فصل مشکل این شکاف‌های امنیتی، پیشنهاد داد که قانونی برای ایجاد سازوکار همکاری میان وزارت مهاجرت و شاباک تصویب شود.

پربیننده ترین خبرها