افزایش حداقل ۳ برابری حجم مبادلات تجاری ایران و قطر در حوزه پتروشیمی

افزایش حداقل ۳ برابری حجم مبادلات تجاری ایران و قطر در حوزه پتروشیمی
چهارشنبه 7 تير 1402 - 14:46

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش حداقل سه برابری حجم مبادلات تجاری ایران و قطر در حوزه پتروشیمی معادل نزدیک به یک میلیارد دلار خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا عسگریان» در حاشیه نشست همکاری مشترک وزرای کار ایران و قطر اظهار کرد: در این نشست، مذاکرات ویژه‌ای در حوزه‌های حمل‌و‌نقل دریایی، هوایی و زمینی، پولی، بانکی و پتروشیمی بین طرفین ایرانی و قطری شکل گرفت.

وی افزود: در جریان مذاکرات دوجانبه در این نشست، ایران برای اعزام نیروی کار ماهر و متخصص به کشور قطر اعلام آمادگی کرد. عسگریان از دیگر دستاورد‌های نشست مشترک امروز، به بسترسازی برای افزایش ارتباطات و تعاملات میان بازرگانان و تجار ایرانی و قطری و توسعه برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی در دو کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از فردا اقدامات اساسی برای اجرای مفاد تفاهم همکاری مشترک ایران و قطر آغاز خواهد شد. «علی بن‌سعید بن‌‌صمیخ‌ المری» وزیر کار دولت قطر در رأس هیئتی بلندپایه، عصر روز یکشنبه ۴ تیرماه به منظور دیدار با وزیر کار جمهوری اسلامی ایران و مذاکره پیرامون گسترش همکاری‌های مشترک وارد تهران شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها