مصادره اراضی فلسطینی برای احداث مناطق صنعتی

مصادره اراضی فلسطینی برای احداث مناطق صنعتی
يکشنبه 11 تير 1402 - 18:24

مقامات رژیم اشغالگر به منظور تشویق به شهرک سازی در کرانه باختری، مناطق صنعتی جدیدی را در اراضی فلسطینی احداث می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

هدف از ساخت این مناطق ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهرک نشینان صهیونیست است.

منطقه صنعتی جدیدی که اسرائیل تلاش می‌کند آنرا در اراضی فلسطینی در روستای صفا در غرب رام الله احداث کند، طرحی است که مصادره تقریبا ۴۰ هکتار از اراضی روستا را در بر دارد، این بخشی از ۱۰۰ هکتاری است که رژیم اشغالگر با هدف ایجاد منطقه صنعتی و برقراری امنیت در محیط آن مصادره کرده است.
به گزارش المیادین، نمر فلنه، رئیس سابق شورای روستایی در صفا: مناطقی که از آن استفاده می‌کردیم در خط غزه و قدس قرار دارد و طی ده سال گذشته هر کسی که از این زمین‌ها استفاده یا در آن کشاورزی می‌کرد، اخطار دریافت کرده و از این کار منع شده است.
نیرو‌های رژیم اشغالگر پیشتر نیز بیش از هشتصد هکتار از اراضی روستای صفا را که مساحت آن به ۱۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد مصادره کرده و شهرک‌ها و دیوار حائل را در آن ایجاد کردند. هدف رژیم صهیونیستی از احداث مناطق صنعتی، تشویق شهرک سازی در کرانه باختری و توانمند سازی شهرک نشینان برای سکونت و کار در کرانه باختری است.
ابو مارسل کراجه، هماهنگ کننده کمیته ملی مبارزه با شهرک سازی: شهرک صنعتی با ما حدود سه کیلومتر فاصله دارد و مردم از این طرح آسیب می‌بینند، زیرا یک منطقه صنعتی است که بر محیط و سلامت مردم تاثیر می‌گذارد، روستای صفا از این شهرک صنعتی هیچ فاصله‌ای ندارد و برخی خانه‌ها به اندازه یک پنجره با آن فاصله دارند.

رژیم اشغالگر طرح احداث ده‌ها منطقه صنعتی را در کرانه باختری در دست دارد چرا که از یک سو با انتقادات کمتری از جامعه جهانی روبروست و از سوی دیگر مصادره اراضی را تسهیل می‌کند.
عبدالله ابو رحمه، مدیر کل کمیته امور مقاومت دیوار و شهرک سازی: مناطق صنعتی در این منطقه و به ویژه در بخش غربی این روستا‌ها محیط زیست را تحت الشعاع قرار می‌دهد و از نظر بیماری‌ها فاجعه به بار می‌آورد به خصوص که وجود آن در بخش غربی گاز‌های زیادی را تولید می‌کند و موجب آلودگی می‌شود و به بخش شرق و روستا‌های آن کشیده می‌شود و فاجعه به بار می‌آورد.

کارشناسان محیط زیست بیم آن دارند احداث مناطق صنعتی در کرانه باختری با هدف فرار از محدودیت‌های کنترل محیط زیست و انتقال صنایع خطرناک به روستا‌های فلسطینی باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رژیم صهیونیستی ۲۹ منطقه صنعتی را در کرانه باختری احداث کرده است. مواد زائد و سموم این مناطق در اراضی فلسطینی آب‌های آن‌ها را آلوده کرده و محصولات کشاورزی آن‌ها را از بین می‌برد.

پربیننده ترین خبرها