خط جدید جنین برای پایان رژیم اشغالگر

خط جدید جنین برای پایان رژیم اشغالگر
سه شنبه 13 تير 1402 - 21:44

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین بار در کمتر از دو هفته، تجاوز جدیدی را به شهر جنین فلسطین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری آغاز کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها فلسطینی و درگیری های مسلحانه شد.

العالم - كشكول

ممکن است سیاستمداران رژیم اشغالگر از راست و چپ درباره مسائل داخلی اختلاف نظر داشته باشند، اما در یک چیز آن هم تجاوز به شهر جنین و اردوگاه آن اتفاق نظر دارند و هر کدام اهدافی را دنبال می کنند، برای معادله‌ای که هر جنایتی که توسط نهاد اشغالگر مرتکب شود تاوان آن را خواهد داد.

رژیم صهیونیستی از بامداد روز دوشنبه تا کنون به تجاوزات خود به شهر جنین و اردوگاه آن ادامه می دهد و صدای انفجارهای نیروهای دلیر مقاومت برای مقابله با این تجاوزات اوج می گیرد.

گروه های "عرین الاسود " دیروز دوشنبه از ورود گروهی از رزمندگان خود به اردوگاه جنین برای شرکت در درگیری و مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه جنین خبر داد و از فلسطینی ها خواست در حمایت از جنین به خیابان ها بیایند.

این درحالی است که گردان‌های القسام در اردوگاه اعلام کردند که کمین های رزمندگان مقاومت، سربازان اشغالگر و خودروهایشان را به طور دقیق و مستقیم در کوچه های اردوگاه شکار می کند و همه گروههای مقاومت در چارچوب تاکتیک ها و تمهیدات میدانی درگیر رویارویی همه جانبه با ارتش رژیم اشغالگر متجاوز به اردوگاه جنین و ساکنان آن هستند بیشترین تلفات را در صفوف دشمن بر جای می گذارند.

جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود با بیان اینکه جنین تسلیم نخواهد شد و رزمندگان مصمم به مقابله و مبارزه هستند، تاکید کرد همه گزینه‌ها برای ضربه زدن به دشمن در پاسخ به تجاوز به اردوگاه جنین باز است. این درحالی است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه تجاوز به جنین و خون های ریخته شده، ماهیت مرحله بعدی را در همه جهات و مسیرها مشخص می کند، تاکید کرد: مقاومت در همه مکان های حضور خود می داند چگونه به این تجاوز پاسخ دهد.

موضع قاطع جناح های مقاومت فلسطینی، محکوم کردن تجاوز و تاکید بر گسترده و جامع بودن گزینه های پاسخ است.

با این حال، نکته قابل توجه این است که فرماندهان فلسطین اعلام کردند تفاهم العقبه و شرم الشیخ با رژیم صهیونیستی در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم به جنین و اردوگاهش دیگر موضوعیت ندارد.

آنان همچنین از قطع کلیه تماس ها و دیدارها با طرف اسرائیلی و توقف هماهنگی های امنیتی و همچنین پیوستن به سازمان های بین المللی و بین المللی و حرکت در سطوح عربی، اسلامی و بین المللی به منظور حمایت از موضع فلسطین شدند.

گروههای مختلف فلسطینی دارای یک موضع واحد هستند که مقاومت آن را عملی کرد یعنی این تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند زیرا مقاومت در جنین خودروهای اشغالگران را هدف قرار داد و دو پهپاد آن را منهدم کرد و با شجاعت تمام با کاروان های اشغالگر مقابله کرده و خسارات فراوانی به آنان وارد کردند.

فلسطینی ها با افتادن نقاب‌های اشغالگران که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، صراحتاً اعلام کرده بود «درباره اصطلاح دولت فلسطین جایی برای فکر کردن وجود ندارد»، در صدد تقویت مسیر برای حفظ حقوق خود افتادند.

روستاها و شهرهای فلسطینی در سراسر کشور نیز شاهد پویش‌ها، راهپیمایی ها و فعالیت های همبستگی و حمایت با ساکنان اردوگاه جنین بودند و از جامعه جهانی خواستند تا برای توقف تجاوزات اقدام فوری انجام دهند.

پربیننده ترین خبرها