وخامت اوضاع کرانه باختری در نتیجه بازداشت های سیاسی و توجیه های تشکیلات خودگردان

وخامت اوضاع کرانه باختری در نتیجه بازداشت های سیاسی و توجیه های تشکیلات خودگردان
سه شنبه 27 تير 1402 - 10:07

از روز اول گفته می شد که حداکثر کار و ماموریت ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین این است که نقش پلیس رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را ایفا کند.

العالم - درگوشی

چند روز پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدیدا از تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس دفاع کرد، از نیاز به این تشکیلات نیم بند سخن گفت و افزود که باید مراقب دوران بعد از محمود عباس باشیم.

این رژیم در همین حال به جنین حمله کرد و البته دست خالی برگشت.
عباس بعد از سالها به جنین رفت و تنها چیزی که دریافت نکرد، آغوش باز فلسطینیان بود.
حالا و بعد از ناکامی حمله به جنین و پس از آنکه نتانیاهو تاکید کرده بود ماجرا ادامه پیدا می کند و در سایر مناطق مقاومت پرور کرانه توسعه می یابد، گویی مدل و روشش را عوض کرده و به رسم و شیوه استعمارگران جدید _ که با عقب نشینی از سرزمین های مستعمره شخصی را به نیابت خود راس ممالک میگداشتند - روی آورده است.

محمود عباس با اقدام به بازداشت های گسترده فرماندهان مقاومت به ویژه درجنین روی آورده و در واقع درحال تکمیل پروژه نیمه تمام حمله رزیم اشغالگر به جنین است.

شب گذشته هم جنین و هم دیگر مناطق کرانه باختری یکصدا علیه محمود عباس شوریدند و تظاهرات مسالمت آمیز و البته گسترده را علیه اقدام وی برگزار کردند.

حکومت عباس مدعی است که کسانی را بازداشت کرده که به مقر تشکیلات خودگردان حمله کرده اند. شاید بخشی از استدلالش درست باشد اما حجم بازداشت ها ادعایی غیر از این را ثابت می کند.

نکته جالب این تطاهرات آن است که «فتحی ها» هم دوشادوش بقیه مقاومت در صحنه حاضرند. اما خطری که وجود دارد ، این است که مبادا در سایه این بگیرو ببندها از یکسو و شورش مردم علیه تشکیلات خودگردان از سوی دیگر، هدف مشترک فلسطینی ها گم شود و فلسطینی ها توسط رژیم اسرائیل به جان هم بیافتند.
اگر چه احتمالا اندکی از عمر محمود عباس باقی مانده باشد، ولی این اقدام می تواند بخشی از سناریویی باشد که «اسرائیل» برای کنترل هوشمند فلسطین در مرحله بعد از عباس تدارک دیده است.

پربیننده ترین خبرها