مقام اروپایی: اتحادیه اروپا احتمالا تحریم‌های موشکی ایران را حفظ خواهد کرد

مقام اروپایی: اتحادیه اروپا احتمالا تحریم‌های موشکی ایران را حفظ خواهد کرد
چهارشنبه 28 تير 1402 - 09:14

تحریم‌های موشکی بالستیک اتحادیه اروپا علیه ایران، طبق توافق هسته‌ای پیشین، در ماه اکتبر منقضی خواهد شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، یک مقام اروپایی گفت که انتظار دارد برای متقاعد کردن کشورهای اتحادیه اروپا به منظور حفظ تحریم‌های موشکی بالستیک علیه ایران که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، مشکلی وجود نداشته باشد.
این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: پنجره‌ای را تا پایان سال 2023 می‌بیند تا تلاش‌ها بر سر توافق هسته‌ای تنش‌زدا با ایران از طریق مذاکره به نتیجه برسد.
وی به خبرنگاران در واشینگتن گفت: «ممکن است فرصت کوچکی برای از سرگیری گفتگوها با آنها در مورد بازگشت به برجام یا دست‌کم توافق کاهش تنش ... پیش از پایان سال داشته باشیم.»
در ماه ژوئن، منابعی به رویترز گفتند که دیپلمات‌های اروپایی به ایران اطلاع داده‌اند که قصد دارند تحریم‌های موشکی بالستیک اتحادیه اروپا را که قرار است در ماه اکتبر طبق توافق هسته‌ای منقضی شود، حفظ کنند؛ اقدامی که به گفته آنها می‌تواند واکنش متقابل ایران را به همراه داشته باشد.
این منابع سه دلیل برای حفظ تحریم ها ذکر کردند: استفاده ادعایی روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین، احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه؛ و محروم کردن ایران از مزایای توافق هسته‌ای.
این مقام اروپایی در پاسخ به این پرسش که آیا انگلستان، فرانسه و آلمان که طرف‌های توافق 2015 بودند، سایر اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کرده‌اند که تحریم‌های موشکی بالستیک را حفظ کنند، پاسخ داد: «تقریباً در این خصوص توافق شده است. من انتظار بروز مشکلات را ندارم.»

پربیننده ترین خبرها