خروج یازده هزار و 42 نیروی ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از خدمت

شنبه 31 تير 1402 - 08:41

با ادامه اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم نیز دچار اختلاف شده و تعداد کسانی که از خدمت نظامی سر باز می زنند، رو به افزایش است.

العالم _ فلسطین اشغالی

روند صعودی تعداد نیروهای ذخیره ای که از خدمت در ارتش رژیم اسرائیل منصرف می شوند، ادامه دارد. در ادامه این روند، بیش از یازده هزار نیروی ذخیره به این فهرست پیوستند. آنان با متهم کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به بردن اسرائیل به سمت دیکتاتوری، به فرماندهان خود اعلام کردند قانونی که به کابینه اجازه می‌دهد به شیوه‌ای غیرمنطقی رفتار کند، به گزینه توقف خدمت دواطلبانه در نیروی ذخیره‌ منجر خواهد شد.

خبرنگاران نظامی شبکه‌های مختلف اسرائیلی این تصمیم را زلزله‌ای توصیف کردند که ارتش را لرزانده است، اتفاقی که باعث می شود نظامیان این رژیم آمادگی خود را برای جنگ از دست بدهند.

پس از آن که نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد اقدامات سختگیرانه ای علیه نیروهای سرکش اتخاذ خواهد کرد، رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد این احتمال وجود دارد که ارتش آن دسته از نیروهای ذخیره را بازداشت کند که در اعتراض به برنامه های کابینه نتانیاهو برای تصویب اصلاحات قضایی، پایان خدمت نظامی خود را اعلام کرده اند.

ایجاد اختلاف در ارتش، عمق اختلافات داخلی و حساسیت اوضاع را در سرزمین های اشغالی نشان می دهد. به تازگی ویدئویی تبلیغاتی منتشر شده است که نشان می دهد یک هواپیمای نیروی هوایی اسرائیل از پوشش هوایی سربازان در یک واحد پیاده در جریان یک عملیات نظامی در لبنان خودداری می کند.

این ویدئو را وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی منتشر کرد، هرچند پس از آنکه خشم شدید محافل اسرائیلی را برانگیخت، آن را حذف کرد.

این فیلم خلبان را نشان می دهد که از یکی از سربازان حاضر در میدان می پرسد که آیا از تغییرات قضایی حمایت می کند یا خیر و وقتی سرباز پاسخی نمی دهد، یگان پیاده در معرض انفجار شدید و چه بسا بمباران خود نیروی هوایی اسرائیل قرار می گیرد.

رسانه های اسرائیلی این رویدادها را برای ارتش اشغالگر، خطرناک و مخرب توصیف کردند که ممکن است آن را از درون متلاشی کند.

خطر هم اکنون به خیابان نیز کشیده شده است که نشان دهنده گستردگی اختلافات است و از احتمال وقوع یک جنگ داخلی شدید خبر می دهد. این در حالی است که تظاهرات چندین هزار نفری در چندین شهر در سرزمین های اشغالی علیه طرح اصلاحات قضایی برای هفته بیست و هشتم ادامه یافت.

«ناداو آرگامان» رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شین بت، ضمن ابراز نگرانی درباره پیامدهای طرح تغییرات قضایی مورد نظر نتانیاهو، گفت: ارتش این رژیم و سران شاباک باید به وی بگویند این طرح را متوقف کند.

یک نظرسنجی منتشر شده در روزنامه اسرائیلی معاریو نیز که توسط مرکز اسرائیل برای دموکراسی انجام شده است، نشان می دهد که 45 درصد از شهرک نشینان صهیونیست بر این باورند که احتمال زیادی وجود دارد که در آینده جنگی داخلی در اسرائیل به وقوع بپیوندد.

پربیننده ترین خبرها