تداوم راهپیمایی ده‌ها هزار صهیونیست در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی

يکشنبه 1 مرداد 1402 - 08:10

نظرسنجی‌ها از وجود تردیدهایی گسترده در میان صهیونیست‌ها در خصوص لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو حکایت دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، ده‌ها هزار صهیونیست روز شنبه در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند.

لایحه تغییرات قضایی انتقادهای بی‌سابقه آمریکا و کشورهای غربی متحد رژیم صهیونیستی را نیز از کابینه بنیامین نتانیاهو به همراه داشته است. این لایحه، اقتصاد رژیم صهیونیستی را نیز متلاطم کرده، و سرمایه‌گذاری خارجی و ارزش واحد پول این رژیم را به‌شدت کاهش داده است.

معترضان با حمل پرچم‌هایی در یک بزرگراه به سمت قدس اشغالی دست به راهپیمایی زدند.

ده‌ها هزار نفر دیگر در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی در روز شنبه علیه لایحه تغییرات قضایی تظاهرات کردند، از جمله حدود یکصد هزار نفر در تل‌آویو، مرکز تجاری رژیم صهیونیستی، تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

ائتلاف به رهبری بنیامین نتانیاهو قرار است تا روز دوشنبه لایحه تغییرات قضایی را در پارلمان رژیم صهیونیستی به رای بگذارد.

منتقدان لایحه تغییرات قضایی می‌گویند این طرح با عجله در پارلمان در حال تصویب است و راه را برای سوء استفاده از قدرت باز خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها حاکی از وجود تردیدهای گسترده در بین صهیونیست‌ها در خصوص این لایحه است و واشینگتن از بنیامین نتانیاهو خواسته است تا برای حصول اجماع، به دنبال تغییراتی باشد که استقلال ساختار قضاییی را حفظ کند.

ناداو آرگامان، رئیس پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، چند روز پیش هشدار داد این رژیم «در آستانه جنگ داخلی قرار دارد». به گفته او، بنیامین نتانیاهو «مانند گذشته به رژیم متعهد نیست، بلکه اسیر یک ائتلاف حاد سیاسی شده است».

مشاور ارشد حقوقی کابینه نیز هشدار داده است که این مصوبات، «قواعد بازی» را نقض خواهد کرد.

اقدامات اعتراضی مخالفان به لایحه تغییرات قضایی که در هفت ماه اخیر در جریان بود، در شرایطی از اواسط هفته گذشته تشدید شد که کابینه بنیامین نتانیاهو تأکید کرد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی «کنست» در نظر دارد بخش‌هایی از لایحه را در هفته جاری به تصویب نهایی برساند.

پربیننده ترین خبرها