معترضان راه های ورودی پارلمان رژیم صهیونیستی را مسدود کردند

معترضان راه های ورودی پارلمان رژیم صهیونیستی را مسدود کردند
دوشنبه 2 مرداد 1402 - 14:15

معترضان به لایحه اصلاحات قضایی کابینه ائتلافی نتانیاهو راه های ورودی پارلمان رژیم صهیونیستی را مسدود کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری «معا» به نقل از «تایمز اسرائیل» گزارش داد که پلیس نسبت به بسته شدن بیشتر جاده ها در اطراف کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و مناطق اطراف آن در طول روز هشدار داده است.

در همین حال پلیس رژیم صهیونیستیُ موشه ردمان رهبر تظاهرات علیه به اصطلاح «اصلاحات قضایی» نتانیاهو را در نزدیکی کنست دستگیر کرد.

پلیس صهیونیستی همچنین سه معترض را به دلیل بستن جاده منتهی به خانه نیر برکات وزیر اقتصاد این رژیم دستگیر کرد.

بنابر این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی معترضانی را که راه کنست را مسدود کرده بودند، با استفاده از ماشین های آب پاش متفرق کرد. کنست قرار است قرائت نهایی لایحه اصلاح قانونی را پشت سر بگذارد که هم‌اکنون به دیوان عالی امکان می‌دهد تصمیمات اتخاذ شده توسط کابینه و وزرا که «غیر معقول» می‌داند، لغو کند.

از صبح امروز (دوشنبه) تماس‌هایی بین ائتلاف کابینه نتانیاهو و مخالفان اصلاحات قضایی در خصوص حل و فصل اخلافات در باره این لایحه پیش از راگیری درجریان بود که در نهایت با شکست مواجه شد.

ارتباط میان دو طرف با میانجیگری اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، و آرنون بار دیوید، رئیس هیستادروت، در طول شب هم ادامه یافت، زیرا رای گیری در مورد این لایحه در قرائت دوم و سوم که انتظار می رود امروز بعدازظهر آغاز شود، نزدیک است.

به رغم تحرکات صورت گرفته برای حل و فصل اختلافات از طریق مذاکراه، یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پیش از ظهر امروز شکست مذاکرات با ائتلاف نتانیاهو را اعلان و خاطرنشان کرد که نمایندگان جناح مخالف قصد دارند تا رای گیری دور سوم لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی را تحریم کنند.

پربیننده ترین خبرها