ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین محور دیدار وزیران کشور ایران و عراق

ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین محور دیدار وزیران کشور ایران و عراق
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 22:52

وزیران کشور ایران و عراق در گذرگاه مرزی خسروی (المنذریه) دیدار و درباره مسائل مربوط به عبور زائران ایرانی به عراق همزمان با برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) گفت و گو کردند.

العالم - ایران

«احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) از طریق مرز خسروی وارد استان دیالی عراق شد و در جلسه ای که در گذرگاه مرزی المنذریه این استان برگزار گردید، با «عبدالأمیر الشَمری» همتای عراقی خود درباره میزان آمادگی و زیرساخت های این گذرگاه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار سفیر ایران در عراق، استاندار کرمانشاه، فرمانده نیروهای مرزبانی و تعدادی از مقامات امنیتی دو طرف حضور داشتند.

احمد وحیدی پیش از عزیمت به استان دیالی عراق با حضور در مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه، از طرح های توسعه ای و زیرساختی در دست اجرا برای ارائه خدمات زائران اربعین حسینی (ع) بازدید کرد.

بازدید وزیر کشور از روند اجرای زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه و در مقابل آن مرز منذریه در عراق، امسال هم یکی از گذرگاه های رسمی برای عبور زائران اربعین است و پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون نفر زائر از این مرز عازم عراق شوند.

20 صفر 1445 هجری قمری (15 شهریور)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

ایران‌ پرس

پربیننده ترین خبرها