به نمایش گذاشتن آثار و دستاوردهای فرهنگی ایران در نمایشگاهی در تونس

سه شنبه 10 مرداد 1402 - 12:49

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس به منظور تقویت تبادل فرهنگی بین دو کشور، با به نمایش گذاشتن آثار و دستاوردهای فرهنگی ایران، هفته فرهنگی ایران در تونس را برگزار کرد.

العالم - ایران

در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در تونس، آثار و میراث فرهنگی و سنتی ایران، مورد توجه بازدید کنندگان تونسی قرار گرفت.

این آثار با توجه به هنر به کار رفته در آنها و کیفیت در ساخت، زینت بخش رایزنی فرهنگی ایران در تونس شدند و مورد توجه علاقمندان و پژوهشگران قرار گرفتند.

"کریمه"، یکی از بازدید کننده ها گفت: بسیاری از آثاری که در اینجا به نمایش در آمده اند، شبیه صنایع دستی سنتی ما هستند و نشان می دهند که هر دو کشور فرهنگ و میراث مشترک دارند.

این نمایشگاه شاهدی بر اصالی میراث فرهنگی ایران است؛ آثاری از صنایع دستی اصفهان که با دقت فراوان خلق شده اند و همینطور فرش های ایرانی که مایه افتخار صنایع دستی سنتی ایران هستند.

هادی آجیلی، رایزن فرهنگی ایران در تونس به خبرنگار العالم گفت: این نمایشگاه را در راستای مبادلات و روابط فرهنگی مشترک بین ایران و تونس برگزار کردیم و در آن برخی آثار و صنایع دستی ایران را به نمایش گذاشتیم و همچنین برخی کتاب ها و آثار خطاطی را هم در دید علاقمندان گذاشتیم؛ ملت تونس صنایع و میراث فرهنگی ایرانی را دوست دارند.

یکی از آثار ارزشمندی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، قرآن معطر و تذهیب کاری شده به عنوان نمونه ای از میراث فرهنگی ایران است.

با برگزاری این نمایشگاه، راه برای مبادلات فرهنگی رسمی در زمینه تئاتر باز می شود و مسئولان جشنواره تئاتر کارتاژ بر همکاری تونس و ایران در دوره های بعدی تأکید کرده اند.

معز المرابط، مدیر جشنواره بین المللی تئاتر کارتاژ هم گفت: در آینده در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه تئاتر کارتاژ که دسامبر آینده برگزار می شود، شاهد همکاری گسترده (ایران) با مؤسسه ملی تئاتر تونس و جشنواره تئاتر کارتاژ خواهیم بود و این حقیقت گویای میراث فرهنگی عظیم ایران است و ما اصالت و ریشه های تاریخی ایران را می شناسیم و روابط با این کشور برای ما اهمیت فراوانی دارد.

پربیننده ترین خبرها