دمشق: زمان نشست وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مشخص نشده است

دمشق: زمان نشست وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مشخص نشده است
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 12:11

وزیر دفاع سوریه روز سه‌شنبه گفت که هنوز زمان برگزاری نشست وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه تعیین نشده است.

العالم - سوریه

«علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه روز سه‌شنبه گفت که هنوز زمان برگزاری نشست وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه تعیین نشده است.

وی در حاشیه کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو و در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک درباره زمان برگزاری نشست سه جانبه وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه گفت: «هنوز زمانی مشخص نشده است.

در آوریل گذشته و در جریان نشست وزیران دفاع چهار کشور در مسکو، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که موضوع عقب نشینی نیروهای ترکیه‌ای از اراضی سوریه در این نشست مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشتر «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه گفته بود که کشورش «خواهان صلح در سوریه است» اما «حساسیت‌هایی» درباره امنیت مرزهای خود هم دارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، پس از پیروزی در انتخابات اخیر که در اردیبهشت‌ماه گذشته برگزار شد، گولر را به جای «حلوصی آکار» وزیر دفاع جدید کشورش معرفی کرد.

به گزارش فارس، وزیر دفاع جدید ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه ترکی «صاباح»، به «مذاکرات تدریجی» که آنکارا با نظام سوریه آغاز کرده در آن آکار و «هاکان فیدان» رئیس سابق دستگاه اطلاعات ترکیه شرکت داشتند، اشاره کرد و گفت: مذاکرات ابتدا در سطح وزرای دفاع و روسای اطلاعات انجام شد، سپس بتدریج به جلسه‌ای در سطح معاونان و خود وزرای خارجه تبدیل شد.

پربیننده ترین خبرها