در پنجاه و چهارمین سالگرد واقعه آتش زدن مسجد مبارک؛

شعله های آتش صهیونیست ها همچنان در مسجد الاقصی زبانه می کشد

شعله های آتش صهیونیست ها همچنان در مسجد الاقصی زبانه می کشد
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 18:15

فعالان شبکه های اجتماعی در پنجاه و چهارمین سالگرد واقعه آتش زدن مسجد مبارک الاقصی به دست یک افراط گرای صهیونیست، نوشتند: «پس از آن آتش سوزی، مسجد الاقصی با تشدید حملات و تجاوزات سیستماتیک اشغالگران به شکل خطرناکی، در معرض بزرگترین و فجیع ترین توطئه تاریخ قرار گرفته است.»

العالم - فلسطین اشغالی

امروز (دوشنبه) پنجاه و چهارمین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی در 21 اوت (آگوست) 1969 میلادی (مصادف با پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ هـ.ش.) توسط یک یهودی تندرو است.

دنیس مایکا یوهان یهودی تندرو استرالیایی در اقدامی کینه توزانه قسمت شرقی مسجد الاقصی را به آتش کشید که در نتیجه نماها، سقف، فرش ها، تزئینات کم نظیر مسجد و گنبدهای آن تخریب شد به طوری که بازسازی آن سالها به طول انجامید.

مردم فلسطین در آن زمان سعی کردند با کمک خودروهای آتش نشانی از شهرهای الخلیل، بیت لحم و مناطق مختلف کرانه باختری و شهرداری های عربی، مسجد الاقصی را قبل از تخریب ناشی از آتش سوزی، نجات دهند. علیرغم ممانعت مقامات اشغالگر صهیونیستی از اطفای حریق و قطع آب اطراف مسجد در روز آتش سوزی و همچنین معطل کردن تعمّدی خودروهای آتش نشانی شهرداری و عدم مشارکت در اطفاء حریق، فلسطینی ها توانستند مسجد را نجات دهند.

فعالان شبکه های اجتماعی در پنجاه و چهارمین سالگرد واقعه آتش زدن مسجد الاقصی، از آرزوهای خود برای آزادی مسجد الاقصی نوشتند و هشدار دادند که با وجود گذشت 54 سال از این اقدام کینه توزانه، آتش صهیونیست ها همچنان در داخل مسجدالاقصی شعله ور است به طوری که این مکان مقدس مسلمانان همواره با حملات بیشتر و تجاوزات سیستماتیک اشغالگران مواجه است.

الآغا در فضای مجازی نوشت: «پس از 54 سال آتش همچنان در داخل مسجدالاقصی شعله ور است.»

عدنان ابو عامر یک فعال فضای مجازی نوشت: دنیس یهودی تندرو مسجد الاقصی را آتش زد. نمازگزاران برای خاموش کردن شعله های آتش شتافتند و از خانه های مجاور آب آوردند. هنگام اطفاء حریق، «الله اکبر» گویان از غم و اندوه فراوان می گریستند.

«قاطع من اجل فلسطین» (قاطع و بُرّنده برای فلسطین) یکی دیگر از فعالان فضای مجازی نوشت: مسجد الاقصی منتظر اجماع عرب ها و مسلمانان برای رهایی از لوث وجود اشغالگران است.

کاربر دیگری به نام عبدالله النمس ابو المجد نیز نوشت: یورش های این روزها به مسجد الاقصی امتداد همان جنایت 54 سال قبل است.

نتتتنت

مشیره احمد و ابومحمد دو فعال فضای مجازی خاطرنشان کردند،‌ در سالگرد سوزاندن مسجد الاقصی، سیف القدس از این مسجد محافظت می کند.

ابوعبدالله نیز نوشت: با گذشت 54 سال از جنایت آتش زدن مسجد الاقصی، رژیم اشعالگر همچنان نقشه های شوم خود را درباره مسجد الاقصی دنبال می کند.

ملک شریف المصری نیز با این جمله به سالگرد فاجعه آتش زدن مسجد الاقصی واکنش نشان داد: جنایت آتش زدن مسجد الاقصی 1969، گسترش جنگ دینی به تمام مقدسات است.

یک کاربر فضای مجازی با عنوان خوله ناصر نوشت: سلاح غزه آماده دفاع از مسجد الاقصی است.

پربیننده ترین خبرها