روزانه 2 تا 3 هزار زائر از مرز خسروی عبور می‌کنند

روزانه 2 تا 3 هزار زائر از مرز خسروی عبور می‌کنند
سه شنبه 31 مرداد 1402 - 19:18

مدیر گذرگاه مرزی المنذریه عراق در امتداد مرز خسروی در ایران گفت: حرکت زائران اربعین از این گذرگاه آغاز شده و هم اکنون از این مسیر، روزانه 2 تا 3 هزار زائر وارد خاک عراق می‌شود.

العالم - عراق

سرلشگر «شیرکو احمد الجاف» اظهار داشت: احتمال می رود در روزهای آینده تعداد افرادی که از این گذرگاه مرزی برای زیارت اربعین حسینی وارد خاک عراق شوند، به طور قابل توجهی افزایش یابد.

الجاف در گفت و گو با خبرگزاری شفق نیوز پیش بینی کرد که در روزهای نزدیک به اربعین امام حسین (ع) حدود ۵۰ هزار زائر ایرانی از گذرگاه مرزی المنذریه وارد خانقین در شمال شرق عراق شوند.

وی افزود: موسسات خانقین برای اجرای برنامه های خدماتی و امنیتی از آمادگی خوبی برخوردارند.

پیشتر « عبدالامیر الشمری » وزیر کشور عراق با پیش بینی اینکه تعداد زیادی از زائران ایرانی از گذرگاه زمینی المنذریه وارد عراق خواهند شد، از استقرار بیش از ۴۰ هزار نیروی امنیتی در استان دیالی برای تامین امنیت زائران اربعین امام حسین (ع) خبر داده بود.

روز گذشته نیز «مثنی التمیمی» استاندار دیالی به همراه «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همراه با مدیران ادارات خدماتی در استان از گذرگاه مرزی المنذریه بازدید کردند تا از آمادگی های اداره این گذرگاه مرزی برای پذیرش زائران و میزان پیشرفت کار در دو سوی مرز آگاه شوند.

آنها گذرگاه المنذریه از سمت عراق و گذرگاه خسروی از سمت ایران را به صورت میدانی بررسی کردند تا از برنامه اعزام زائران به سمت شهر مقدس کربلا مطلع شوند.

سالانه در ماه‌های محرم و صفر هزاران زائر برای انجام زیارت اربعین امام حسین (ع) در قالب طرح امنیتی و خدماتی بین طرف‌های ایرانی و عراقی از طریق گذرگاه المنذریه در ۱۱۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه وارد عراق می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها