مدودف: روسیه احتمالاً مناطق جدا شده از گرجستان را به خاک خود ضمیمه می‌کند

مدودف: روسیه احتمالاً مناطق جدا شده از گرجستان را به خاک خود ضمیمه می‌کند
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 08:10

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه از احتمال اقدام این کشور در ضمیمه کردن مناطق اوسِتیای جنوبی و آبخازیا به خاک خود خبر داد.

العالم _ روسیه

به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف گفت مسکو احتمال دارد مناطق اوسِتیای جنوبی و آبخازیا را که از گرجستان جدا شده‌اند، به خاک خود ضمیمه کند.

مسکو سال ۲۰۰۸ استقلال اوسِتیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت.
مدودف که پیشتر رئیس‌جمهور روسیه نیز بوده است، در مقاله‌ای که روز چهارشنبه در هفته‌نامه «آرگومنتی ای فاکتی» منتشر شد، نوشت: «ایده پیوستن به روسیه همچنان در آبخازیا و اوستیای جنوبی محبوبیت دارد.»
او که از زمان آغاز منازعه اوکراین خود را یکی از مدافعان سرسخت اقدامات نظامی روسیه معرفی کرده است، افزود: «اگر دلایل خوبی برای این امر وجود داشته باشد، احتمالا می‌تواند اجرایی شود.»
گرجستان به دنبال سقوط اتحاد جماهیر شوروی کنترل بر این نواحی را از دست داد. این کشور سپس کوشید با استفاده از قوای نظامی اوستیای جنوبی را بازپس گیرد که این اتفاق روسیه را به ضدحمله واداشت. مسکو همچنین در سال ۲۰۰۸ استقلال این نواحی را به رسمیت شناخت.
اگرچه طی این مدت روابط روسیه و گرجستان بهبود یافته است، اما مدودف غرب را متهم کرد با طرح موضوع پیوستن احتمالی گرجستان به ناتو باعث تنش در روابط میان این دو کشور شده است.
مقاله مدودف به مناسبت پانزدهمین سالگرد به رسمیت شناختن استقلال این مناطق منتشر شده و او در ادامه با اشاره به الحاق احتمالی اوستیای جنوبی و آبخازیا به روسیه گفت: «اگر نگرانی‌های ما به واقعیت نزدیک شود، دیگر صبر نخواهیم کرد.»
مقامات گرجستان بارها گفته‌اند خود را به پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو متعهد می‌دانند و معتقدند این امر تمامیت ارضی کشورشان را تضمین می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها