محکومیت تصمیم بریتانیا از سوی حماس

محکومیت تصمیم بریتانیا از سوی حماس
جمعه 3 شهريور 1402 - 21:53

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز (جمعه)‌ تصمیم بریتانیا مبنی بر مخالفت با حکم دیوان کیفری بین‌ المللی لاهه درباره اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم اسرائیل و مخالفت با اصل ارجاع این پرونده به دیوان بین‌المللی را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس در بیانیه‌ ای مطبوعاتی این تصمیم را ادامه سیاست‌های بریتانیا در حمایت از اشغالگری و نادیده انگاشتن حقوق مردم فلسطین دانست که با صدور "اعلامیه شوم بالفور" مبنی بر مشروعیت بخشیدن ادعایی به اشغالگران بر سرزمین های اشغالی آغاز شد و با نادیده انگاشتن جنایت های اشغالگران و ارتش و شهرک نشینان در حق ملت فلسطین و کودکان و سرزمین و مقدساتش به پایان نمی رسد.

حماس تاکید کرد « این موضع گیری بریتانیا با بستن دست عدالت بین المللی برای مهار جنایات رژیم اشغالگر و تجاوزگری های وحشیانه اش ، با ارزش‌های عدالت و حقیقت در تضاد است.

این جنبش از بریتانیا و جامعه بین‌المللی خواست از بازی با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا دست بردارند و به مسئولیت خود در پایان دادن به اشغالگری، محاکمه مقامات صهیونیست به خاطر جنایات خود درحق ملت فلسطین، از بین بردن بی‌عدالتی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و حمایت از حق آنها برای دستیابی به آزادی و تعیین سرنوشت عمل کنند.

پربیننده ترین خبرها